op de terugweg - Reisverslag uit Schoonhoven, Nederland van petra bos - WaarBenJij.nu op de terugweg - Reisverslag uit Schoonhoven, Nederland van petra bos - WaarBenJij.nu

op de terugweg

Door: petralexander

Blijf op de hoogte en volg petra

05 Augustus 2010 | Nederland, Schoonhoven

Na Zeeland zijn we weer in Zuid-Holland terecht gekomen. Op de campings is het duidelijk drukker. We horen nu ook regelmatig dat het vol is. Samen met Nick en Gina zijn we naar Renesse gereden. Daar zijn erg veel campings, dus daar moest een plekje te vinden zijn. Bij de vijfde camping was het raak. Even buiten het dorp staan we op een boerencamping. Hier kan Nick dit keer bijkomen van de verwondingen. Ook hij is gevallen met de fiets. Tijdens een afdaling van een duin ging zijn karretje kantelen en werd hij gelanceerd. Natuurlijk ook hier de nodige schaafwonden. De fiets mankeerde niet veel, dus ook deze bikkel fietste gewoon verder. In Renesse hebben we een prachtige dag gehad op het strand. Het zeewater was nog wel wat fris, maar de kinderen hebben lekker gespeeld op het strand. Ik heb lekker geluierd en het vervolg van de reis uitgestippeld. s'Avonds hebben we gebarbecued. Nick en Gina werden 's avonds weer opgehaald. Ze kunnen nu weer lekker uitslapen, computeren en hangen op de bank. Met Alexander ben ik verder gereden naar het noorden. Het leek mij erg leuk een keer op het eilandje Tiengemeten te overnachten. Met bijna geen mensen en helemaal geen verkeer moet dat erg rustig zijn. De reis ernaartoe verliep super. Van de 60 km hadden we 50 km wind in de rug. Heerlijk. Dit schoot lekker op. Het was erg leuk om langs de Brouwersdam te rijden en al die Kite-surfers te zien. Dit lijkt Alexander ook wel wat. Op Tiengemeten verblijven we op de natuurcamping. We zetten de tent op en bekijken de omgeving een beetje. We hebben net gedouched als het gaat regenen. Het heeft de hele dag gedreigd, maar nu komt het los, zelfs met een onweersklap. We koken en eten in de tent. s'Nachts is het erg stil en donker. Dit slaapt prima, maar misschien waren we ook wel een beetje moe.
In plaats van de kustlijn te volgen, gaan we even naar Schoonhoven. Mijn ouders wonen hier. Even een gewoon bed, gewone handdoeken, etc. Ik verwacht dat het langs de kust erg moeilijk wordt een plekje te vinden, dus slaan we Rotterdam en Den Haag over. De planning is nu: Alphen, Noordwijk ( ja we komen langs hoor Marit en Jaap), Velsen, Monnikendam, Den Oever. Vandaag stond de wind iets minder gunstig dan gisteren. De reis ging daardoor iets minder soepel. Misschien was Alexander dan ook gewoon een beetje moe, toen hij zomaar tegen een paaltje aan fietste. Er zat een behoorlijk gat in zijn scheenbeen en hij was erg overstuur. In het dichtbij gelegen Strijen zijn we op zoek gegaan naar een huisarts. Deze heeft 9 mooie hechtingen gelegd. De prikjes van de verdoving deden wel pijn, maar verder ging het wel goed. Na een pauze wilde Alexander wel door fietsen. Via Kinderdijk zijn we in Schoonhoven aangekomen. Hier blijven we 2 nachtjes, voor we verder trekken.

• 05 Augustus 2010 - 20:44

Wim & Hermy:

Jeetje joh Alexander, 9 hechtingen da's niet niks, zover heb ik het nooit geschopt :)
    Mooi dat jullie "gewoon" verder konden. Het is vast wel lekker even weer een normaal bed te voelen. Maar jullie maken wel een hele mooie reis hoor. Veel van de plekjes heb ik ook wel gezien, maar daar deed ik jaaaaaaaren over. En jullie doen het zomaar in 1 keer.

Liefs van Hermy en Wim

• 06 Augustus 2010 - 12:06

Elibert En Aly:

Alexander ik vind je wel heel stoer, met 9 hechtingen gewoon verder fietsen ik weet niet of ik dat had gedaan, geweldig.
    Jullie hebben ondertusen al heel veel meegemaakt en gezien, leuk hoor.
    Ook wel fijn om even uit te rusten in een "normaal huis"lijkt me.
    In Waterland is alles nog steeds rustig, geen schokkende dingen.
    Voor het vervolg van jullie reis heel veel plezier en tot horens.H.gr. Elibert en Aly

• 06 Augustus 2010 - 17:26

Jarna:

Hi stoere fietsers!!

leuk om jullie reis verslagen te lezen.Jullie hebben meer van Nederland gezien dan ik in mijn hle leven vrees ik. Klikte eerst verkeerd om terug te mailen,(blond) dus even Ludo gevraagd, en nu gaat het vlgs mij goed. Moedig hoor zo'n hele tocht zeker met hetNederlandse weer en niet te vergeten 9 hechtingen voor alexander. Schuilt wie weet zo'n stoere Tour Fietser in! veel succes het laatste stuk, niet teveel paaltjes willen raken enz.

Gr Jarna

• 08 Augustus 2010 - 08:48

Ria Leo.:

Hallo Petra en Alexander.
    we hebben je verslag weer gelezen,ik vergat bijna adem te halen , zo veel je hebt mee gemaakt, er zijn jongens boeken waar minder in gebeurd.
    Kom maar goed op adem bij oma en opa,dan ben je weer opkracht voor de laaste rit ,groetjes van ons.