thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van petra bos - WaarBenJij.nu thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van petra bos - WaarBenJij.nu

thuis

Door: petralexander

Blijf op de hoogte en volg petra

21 Augustus 2010 | Nederland, Groningen

Weer thuis. Wat is het toch lekker om in je eigen bedje te slapen. Woensdag zijn we weer in Waterland aangekomen. De computer werkt nog steeds niet, dus vandaar dit late bericht.
Na Amsterdam zijn we langs het Ijsselmeer verder gereden. Eerst naar Monnickendam. Via Volendam en Edam verder omhoog. Enkhuizen hebben we rechts laten liggen. Direct door naar Den Oever. De weersverwachting was heel slecht, dus hebben we een rustdag ingepland. Eindelijk een potje Monopoly gespeeld, en weer verloren!!Toen kwam die afsluitdijk. De wind was redelijk gunstig, en niet te hard. Toch is het een lang eind. We zijn doorgereden tot St. Jacobiparochi. Al een paar dagen rijden we op met een moeder met 2 dochters. Leuk om elkaar steeds tegen te komen. De laatste overnachting is in Lauwersoog. De wind is pal in de rug, dus we rijden heerlijk snel langs de dijk. In Moddergat schuilen we in een museum, tijdens een kleine bui. Nu verder naar Lauwersoog. De laatste etape, weer met westenwind. Onze spullen hebben ook door dat het de laatste dag is. Een veer in het verbindingsstuk van de kar knapt. Hierdoor is de kar met slechts een bandje aan de fiets verbonden. Ook mijn fiets heeft het gehad, er knappen 3 spaken. Gelukkig halen we het naar huis. Nu alles weer opruimen en de vakantie is echt ten einde. Als ik met de auto naar de winkel wil om mijn mobiel te laten repareren, wil deze niet rijden. De ANWB gebeld, blijkt de rem vastgeroest! Gelukkig is dat ook weer verholpen.
Volgende week begint school weer. Dan ook op zoek naar werk. Nu heb ik enkele uren ter vervanging voor een zieke.
De vakantie was geslaagd, maar 6 weken is erg lang. Nederland is mooi, maar soms ook iets te nat.

• 22 Augustus 2010 - 16:45

Wim & Hermy:

Nou, nou, dat pechduiveltje was net zo'n doorzetter als Alexander.
    Fijn dat we jullie alweer hier hebben kunnen begroeten, al moest ik A. toch al weer op de vuilnisbakken leggen :)
    Kom maar even lekker bij, dan kunnen jullie volgend jaar weer zo'n mooie reis maken en wij weer genieten van jullie prachtige verhalen!
    Liefs W & H

• 23 Augustus 2010 - 09:22

Els:

Mooi reisverslag! Ik vind jullie wel toppers.
    En, Petra, succes met het vinden van extra uren op school.
    Lieve groetjes.