Melakka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van petra bos - WaarBenJij.nu Melakka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van petra bos - WaarBenJij.nu

Melakka

Door: petralexander

Blijf op de hoogte en volg petra

10 Augustus 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na de slechte ervaring met de nachtbus, proberen we nu de nachttrein. We reizen van noord-oost Maleisie, naar zuidwest.Het is dus een behoorlijke reis. We boeken de luxe versie, namelijk de slaapcoupe, met bedden. Het is nog even stressen of alles op tijd zal komen, maar ondanks een waardeloze chauffeur zijn we 30 min voor vertrek op het station. Nu nog de tickets. Deze zijn vooraf besteld en betaald. Ik heb een reserveringsnummer, maar daar snappen ze niets van. Er wordt wat heen en weer gepraat en gebeld. Wat was ook weer mijn naam? Nogmaals toon ik mijn paspoort en wat denk je? Onze tickets, op naam liggen al voor haar neus!!!! Ook dat is geregeld. Nu nog even eten scoren, 2 hamburgers en een piepschuimbakje met rijst,kip en groenten en 2 flesjes ijsthee. Alles net op tijd want de trein is er. We hebben gereserveerde plaatsen, dus even kijken. Het is 19u, maar de bedden liggen al klaar. Diverse mensen trekken zich ook direct terug achter de gordijntjes. Wij eten nog even en kijken naar de rubberplantages voor het donker wordt. Nog even een spelletje en dan slapen. Niet te koud of warm, net genoeg ruimte, een mannetje die je komt waarschuwen als het station nadert. Prima geregeld. Met een paar bussen komen we bij onze nieuwe hotelletje in Melakka. Hier zijn veel oude gebouwen uit de tijd van de Portugezen en de Nederlanders. Als souvernir heb ik een VOC-muntje gekocht. Hier blijven we 2 dagen en dan verder naar Borneo. Dan is alles meer geregeld, maar de tripjes zijn hopelijk wel avontuurlijk.

• 10 Augustus 2011 - 08:53

Henk En Tonny:

Hallo Petra en Alexander,

Fijn dat die nachttrein goed is bevallen. Jullie gaan zeker nu ook zo naar Kuala Lumpur morgen met de trein. Want vrijdag toch vliegen naar Borneo? We vinden het hele stoere foto's van Alexander op en rond dat eiland hoor. Dat zag er tenminste mooi uit op dat Bounty eiland. Nog heel veel plezier en voor ons hoeft het niet avontuurlijker hoor. Het lijkt ons al spannend genoeg allenaal.

Groetjes en kusjes,
    (o)ma en 9o)pa

• 10 Augustus 2011 - 09:41

Marit:

Jaja, als je wat ouder wordt heb je soms wat luxe nodig, hihi. Die foto's van Melakka zien er erg mooi uit, doet me een beetje aan Jakarta denken. Groetjes Marit

• 10 Augustus 2011 - 15:50

Juf Dagmar:

Hoi Alexander en Petra,

Ik ben net thuis van vakantie en heb net onder het genot van een kopje thee jullie reisverslagen gelezen. Het is hier koud en regenachtig. De verwarming staat aan! Ik vond het echt superleuk om te lezen wat jullie allemaal beleven. De foto's zijn ook prachtig. Ik blij jullie volgen, hoor! Veel plezier en dikke knuffel van Dagmar

• 10 Augustus 2011 - 18:14

Ria En Leo:

En wij hier maar klagen over de bus chauffeurs.
    We hopen dat jullie genieten van de omgeving . en al vast een goede reis naar borneo ,groetjes van ons.