Slovenië 3 - Reisverslag uit Rečica ob Savinji, Slovenië van petra bos - WaarBenJij.nu Slovenië 3 - Reisverslag uit Rečica ob Savinji, Slovenië van petra bos - WaarBenJij.nu

Slovenië 3

Blijf op de hoogte en volg petra

01 Augustus 2012 | Slovenië, Rečica ob Savinji

We wisselen de verschillende activiteiten regelmatig af. Er is hier zo veel te doen, het is soms moeilijk kiezen.Er wordt op deze camping elke dag wel iets georganiseerd. Soms voor families, soms wat meer extreem of sportief. Voor de wandelingen kiezen we ervoor om lekker samen te gaan lopen. Zo kun je ook gemakkelijker je eigen tempo bepalen. Een paar valleien verderop is er een waterval. De weg erheen is niet mijn ding, ook al is het redelijk breed. De waterval stelt niet veel voor. Het is de laatste 2 jaar blijkbaar erg droog geweest. Je kunt hier mooie wandelingen maken naar verschillende hutten. De eerste is 45 min lopen vanaf de waterval. Lekker klauteren, maar goed te doen. We raken met een paar aardige Slovenen aan de praat. Ze geven ons nog een paar leuke reistips. Na een koude cola besluiten we nog verder te lopen. De volgende hut is 1,5 u lopen, maar we zien we hoever we komen. Na een uur vind ik het welletjes. We zijn tot aan de boomgrens gekomen. We eten een broodje en lopen dan terug naar de hut. Dit valt niet mee over de steile paadjes met veel losse stenen. Bij de hut trakteert Alexander op bessenstrudel. Heerlijk! Daarna nog een uur naar de auto. Onderweg veel kleine bloemetjes, een slangetje en een havik gezien.
De volgende dag gaan we bij wijze van rustdag naar Ljubljana. Deze hoofdstad is niet heel groot, dus overzichtelijk. Een aantal mooie kerken, pleintjes, oude gebouwen, gezellige terrasjes langs de rivier en een kasteel. Voor de rondvaartboot hebben we geen puf meer. Gezellige dag.
Vandaag weer meer actie. Eindelijk stond er klimmen op het programma. Alexander heeft zich al weken op verheugd. Met een klein groepje en 2 instructeurs rijden we in 30 min naar een klimwand in de rotsen ergens in een klein dorpje. Er zijn hier met haken al verschillende routes uitgezet. Er worden er steeds 2 tegelijk gebruikt. Iedereen moet een tuigje aan, een helm op en speciale klimschoenen aan. Die schoenen zijn een maat te klein, maar je hebt super veel grip op de rotsen. Er wordt ons geleerd vanuit de benen te klimmen en nauwelijks met de handen. Dat valt niet mee, hoewel de kinderen er veel minder moeite mee hebben. Als ik een route niet goed op kom, word ik gelukkig een beetje geholpen door 1 van de instructeurs. Superleuk, maar wel zwaar. Gelukkig zijn er ook broodjes en drinken. Regelmatig wordt van route verandert. Geweldige ervarng. Na 5 uren klimmen waren de meeste mensen zeer moe, slechts 1 klimmertje wist niet van ophouden :)
Terug op de camping nog even een lekkere duik in het meertje.
Morgen weer een verdiende rustdag. Lekker genieten van uitslapen, zwemmen en lezen. Nog een paar dagen blijven we in Slovenie, daarna gaan we door naar Kroatie.

• 01 Augustus 2012 - 22:02

Henk En Tonny:

Hallo Petra en Alexander,

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Alexander heeft dus zijn zin gekregen met dat klimmen. In Kroatie zullen jullie wel meer zwemmen en snorkelen maar deze sportieve dingen zijn dus wel aan jullie besteed. Pakwel op tijd jullie rust. Veel plezier nog en een goede reis verder.
    (o)pa en (o)ma

• 01 Augustus 2012 - 22:25

Hermy En Wim:

Hoi Alexander en Petra,
    Jullie hebben het wel weer super, zo te lezen. Van die fijne wandelingen.... steentjes, omhoog en omlaag. Maar wel een prachtige omgeving. Als ik (= w) dit lees, dan lijkt me dat ook wel wat, maar ja, wij hebben zo onze beperkingen. Aan de hand van julle verhalen beleven we dat toch een beetje mee.
    We zijn benieuwd naar her volgende avontuur.
    Liefs, Hermy en Wim

• 02 Augustus 2012 - 17:19

Wina Bakema:

Hallo Petra en Alexander, we komen steeds dichterbij elkaar. Inmiddels zitten wij in Servië en gaan volgende week naar Montenegro. Wie weet komen we elkaar vervolgens in Kroatië nog wel tegen.

En in Kroatië heb je hele mooie watervallen, in een aantal natuurgebieden, echt prachtig

• 02 Augustus 2012 - 19:11

J.woerdman2@chello.nl:

Zo te lezen genieten jullie behoorlijk daar ,je hoeft niet teraden wie dat klimmertje was.
    neem het er maar lekker van op de rust dag . de groeten uit almere ,speciaal aan die bikkel
    hij gaat over een paar jaar bij lucht mobiel .

• 06 Augustus 2012 - 09:41

Els:

Dag Petra en Alexander,

Wat een stoere verhalen en een top sportieve vakantie! Fijn dat jullie zo genieten!
    Ik vertrek nu naar Schotland voor het maken van een fotoreportage bij de Piper's Band van mijn broer.
    Later bij een wijntje vertel ik er wel van.
    Nu nog even chillen.

Lieve groetjes, Els