Kroatië 2 - Reisverslag uit Rovinj, Kroatië van petra bos - WaarBenJij.nu Kroatië 2 - Reisverslag uit Rovinj, Kroatië van petra bos - WaarBenJij.nu

Kroatië 2

Blijf op de hoogte en volg petra

14 Augustus 2012 | Kroatië, Rovinj

Na een paar dagen met extreme warmte zijn we aardig geacclimatiseerd in Kroatië. We genieten van het zwemmen en snorkelen in zee en lekker lezen op het strand. We zijn al een paar keer naar het dorpje Rovinj geweest, met de auto, de fiets en ook met de taxiboot. Het is een mooi oud dorpje, met leuke kleine straatjes, een aantal havens en mooie kerken. We mochten ook al een keer genieten van een optocht van mensen in traditionele kleding, gevolgd door even traditionele liederen en dansjes.
Met een boot zijn we een dagje op pad geweest. Onder andere naar een piratengrot en naar Vrsar. Geen familie tegengekomen! Gelukkig hoefden we geen piratenmuts op op de boot. Het leukste was dat we in een baai mochten zwemmen, waarbij gewoon van het bovendek gesprongen mocht worden. Natuurlijk heeft Alexander dat met een grote sprong gedaan. Verder was het redelijk saai. Het eten, makreel/ hamburger/ kool/ brood, was inclusief en het drinken ook. Blijkbaar moest een groepje Italianen dat terug verdienen?!
Vandaag zijn we met de auto naar Pula gereden. Eerst konden we geen parkeerplaats vinden, maar later bleek dat we op 5 min lopen van het Amfitheater een mooi, gratis plekje gescoord hadden. In Pula hebben we verschillende mooie gebouwen bekeken. Naast het amfitheater zijn er verschillende kerken en poorten en ook een fort. Regelmatig hebben we pauze gehouden op een terrasje of met wat lekkers van de bakker, gewoon op een bankje in een parkje. Aan het eind van de middag hebben we nog even in de zee bij Pula gezwommen.
Bij thuiskomst was er een deja vu gevoel. Ons luchtbed vertoond een grote bobbel. Het lijkt wel zwanger! Is ons dat ook niet overkomen, zo´n 30 jr geleden???
Het weer is natuurlijk heerlijk, hoewel soms erg warm. Verder vinden we het eigenlijk stiekem een beetje saai. We hebben de meeste boeken nu wel uit. Gezwommen en gesnorkeld is er ook genoeg. We vermaken ons nog wel een paar dagen, maar zakken dan af naar de Plivitce meren. Wat we daarna doen weten we nog niet. Dat ligt een beetje aan het weer. We willen in ieder geval meer doen. Wordt vervolgd.

• 14 Augustus 2012 - 22:34

Henk En Tonny:

Hallo Petra en Aelxander,

Zwemmen en snorkelen is inderdaad een stuk rustiger dan klimmen en raften. Maar als het warm is zijn al die inspannende dingen gauw te warm. Van dat luchtbed komt inderdaad bekend voor die werd toen alleen in zee nog gebruikt.
    De plitvice meren zijn erg mooi maar ook niet spannend verder dus jullie moeten misschien in Oostenrijk of Slovenie verder nog een leuke camping gaan zoeken om te klimmen of wandelen in de bergen. Het is in Nederland nu ook behoorlijk warm. In het weekend verwachten ze nu ook 30 graden.
    Nog heel veel plezier verder.

Groetjes,
    (o)ma en (o)pa

• 15 Augustus 2012 - 17:35

Marit:

Nou begin ik toch wel een beetje jaloers te worden. De Plitvicer meren staan op ons lijstje, prachtig zijn ze, alleen denk ik niet om lang te blijven. Volgens mij zijn er voornamelijk dagjesmensen. Heel veel plezier nog de komende tijd. Groetjes Jaap en Marit

• 15 Augustus 2012 - 20:14

Ria Leo:

Hallo Petra en alexander .Hier in nederland vallen de mussen ook van het dak ,daar bij jullie zijn dingen die er hier niet zijn dus geniet van al het moois
    oostenrijk is natuurlijk ook mooi ,dan kom je van zelf een beetje deze kant op .
    Groetjes van uit een zeer warm almere.

• 15 Augustus 2012 - 21:54

Bernadette:

Hoi, nee wij hebben jullie ook niet voorbij zien varen :) Rovinj is inderdaad een leuk dorpje, wij hebben daar heerlijk door de smalle straatjes gelopen. Het is inderdaad af en toe veel te warm, het waait hier ook niet zo veel. Wat heerlijk dat jullie nog een aantal dagen hebben, wij wilden eigenlijk ook naar de meren toe, maar dat is te ver rijden vanaf deze camping. Volgend jaar gaan we maar eens een camping zoeken wat dichter in de buurt en dan daar een paar dagen camperen zodat we de watervallen kunnen zien. Ondanks de droogte schijnt er genoeg water in deze meren te zitten! Nou veel plezier nog verder, voor ons zit het er al bijna op, morgen opruimen en vrijdag vertrekken richting Nederland. Groetjes Willem en Bernadette

• 18 Augustus 2012 - 15:09

Els:

Dag Petra en Alexander,

Ik geniet van jullie verhalen! De warmte die jullie veel hebben meegemaakt, is nu in Nederland terecht gekomen.
    Dit weekend sta ik op Noorderzon in een hete container met mijn afstudeerinstallatie.
    Alle verhalen worden later wel verteld in Waterland met een lekker drankje.

Lieve groetjes, Els