Duitsland 2 - Reisverslag uit Zwiesel, Duitsland van petra bos - WaarBenJij.nu Duitsland 2 - Reisverslag uit Zwiesel, Duitsland van petra bos - WaarBenJij.nu

Duitsland 2

Blijf op de hoogte en volg petra

27 Augustus 2012 | Duitsland, Zwiesel

Iemand heeft eens gezegd: elk nadeel heeft zijn voordeel.
Onze vakantie zit er bijna op. Einde van de ontspanning, uitslapen en uitstapjes maken. Maar straks thuis liggen we weer in ons eigen bedje, is de koelkast gevuld en schone kleren liggen in de kast.
Op veel campings is er gratis internet. Dat is heel fijn, maar het is vaak zo traag dat foto´s plaatsen niet lukt Hopelijk volgende aanvulling..
In Duitsland is het minder heet dan in Kroatie, dat scheelt een hoop zonnebrandcreme. Door de regen is de stof eindelijk van de auto gewassen. Ook zijn de vlekken in de tent van de overvliegende ganzen bij de Oostvaardersplassen ook eindelijk uitgespoeld ( Dirk en Maartje pas op voor laag overvliegende vogels!!).
Het Beierse woud is mooi en groot, maar de Veluwe is een stuk dichterbij.
De vakantie loopt ten einde. Nog 1 dagje in Duitsland en dan keren we terug naar Groningen. We hebben al lekker gewandeld en gefietst. We zijn zelfs een paar minuten in Tjechie geweest. Een zilvermijn hebben we bezocht en ook de onderaardse gangen van Zwiesel. Lekker actief en ook interessant. Morgen nog een stuk fietsen. Daarna breken we de grote tent af en slapen we nog 1 nachtje in de kleine tent. Woensdag rijden we dan hopelijk in 1 dag naar huis. We hopen iedereen dus over een paar dagen weer in Waterland of elders te zien. Voor degenen die net weer op reis zijn, heel veel plezier. We wisselen de verhalen later wel uit.

• 27 Augustus 2012 - 21:17

Henk En Tonny:

Hallo Petra en Alexander,

Het is zeker een stuk minder warm bij jullie maar als je actief op de fiets zit of wilt wandelen is dat toch ook een stuk prettiger. We wensen jullie nog een fijne fietstocht en een veilige reis naar huis toe op woensdag.
    We zien jullie misschien zaterdag als Ben zijn verjaardag viert.
    In ieder geval kusjes en een goede reis en heel gauw tot ziens.

Groetjes,
    (o)ma en (o)pa.

• 27 Augustus 2012 - 23:12

Wina:

Klopt helemaal wat je schrijft. Vandaag onze eerste dag weer in Nederland, we hebben erg genoten van ons eigen bed vannacht. Gesmuld van onze gekookte aardappelen. Vanavond lekker languit op de bank op TV gekeken Heerlijk weer op een andere manier genieten.

Goede reis terug!!

• 28 Augustus 2012 - 01:01

Wim:

Hallo Petra en Alexander, mooie dingen hebben jullie weer gedaan.Volgens mij is het wel een vakantie geworden zoals jullie dat graag willen. Goede terugreis en groetjes van Wim vanuit Manzhouli

• 28 Augustus 2012 - 01:32

Margreet:

Hoi Petra & Alexander,,

veel plezier nog met de fietstocht in de bergjes, makkie zeker??
    Een goede terugreis gewenst zonder al te veel files, zodat je lekker door kunt tuffen naar het vlakke Nederland. Je hebt voor hetere vuren gestaan.
    Heb de foto's van jullie avonturen wel een beetje gemist-)) , al was het allemaal voorstelbaar dankzij je leuke
    reisverslagen.

Tpt ziens in ons waterige landje,
    join de club van de werkenden-((

Groetjes.

• 28 Augustus 2012 - 20:56