Naar de westkust - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van petra bos - WaarBenJij.nu Naar de westkust - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van petra bos - WaarBenJij.nu

Naar de westkust

Door: petra

Blijf op de hoogte en volg petra

24 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Bristol

Nadat we Londen verlaten hebben, komen we door een aantal mooie grote parken, zoals Hydepark, Richmondpark en Windsor park. Via windsor gaan we naar het westen. De route leidt ons langs Avebury. Wij hebben het blijkbaat gemist, maar die paar stenen vinden we niet zo interessant. De volgende dag rijden we, zonder bagage, een extra rondje om Stonehenge te zien. Dit is ondanks de busladingen toeristen wel indrukwekkend. Ik wordt aan mijn triathlon-outfit herkend door een paar oude bekenden. Hollanders blijf je overal tegenkomen. Op de camings zien we vaak dezelfde gekke fietsende Hollanders. Er zijn er blijkbaar meer die dezelfde route rijden. Zelfs ook een gezin met 2 kinderen van 10 en 12jr. Wel gezellig voor Alexander om op de campings wat aanspraak te hebben.
Gisteren zijn we naar Bath gereden. Dit was een .... dag. We rijden vaak langs rivieren en kanalen. de jaagpaden zijn leuk maar hobbelig en vol grove stenen. Helaas waren er gisteren mannen bezig met snoeiwerkzaamheden van allerlei prikkelbosjes.... De 1 na de ander stond stil. Alexander had gelukkig geen last, ik had 3 gaten in 1 band. Het duurde dus lang voor we wee4r verder konden. In een dorpje bij de fietsenmaker extra binnenbanden ingeslagen en veel plakkers. Verder naar Bath ging het goed. We waren laat, dus lekker een middagje daar rondkijken zat er niet meer in. Helaas zagen we opeens dat er 3 van de 4 banden weer plat waren. Nog druk gezocht naar een fietsenmaker, maar niet gevonden. Dan maar blijven pompen en eerst een camping. We treffen het andere gezin ook weer en volgen hen naar een camping. De receptie lijkt gesloten en verboden voor tenten staat op een bordje. We gaan toch op een veldje staan. Vanmorgen naar de fietsenmaken zonder de bagage. Ik krijg nieuwe binnen- en buitenbanden, Alexander alleen nieuwe binnenbanden. Het kost wat, maar hopelijjk gaat het nu beter. Terwijl we wachten gaan we een rondje maken door een spoortunnel, met een geleende fiets. We kunnen blijkbaar niet stil zitten.
De komende tijd zitten er niet veel rustdagen in. We zijn op de helft, maar de meeste klimpartijen komen nog. We gaan hier en daar wel een beetje afsnijden. Wanneer het echt niet wil, mede door de warmte, gaan we door naar Plymouth. Maar zien hoe ver we komen!
Het kan even duren voor een nieuw bericht verschijnt, want we gaan naar verlaten gebied, met weinig steden.

• 24 Juli 2013 - 16:41

Henk En Tonny:

Hallo Petra en Alexander,

Wat een pech al die lekke banden. Het is te hopen dat hier bij blijft. Het is wel warm om te fietsen maar het lijkt dat het nu ietsje minder heet wordt.
    We wensen jullie in ieder geval veel fietsplezier verder.
    Groetjes,
    (o)pa en (o)ma

• 24 Juli 2013 - 16:50

Wim:

'T is wel een beetje :) pech met zoveel gaatjes. Maar verder hbben jullie het wel weer naar het zin zo te lezen en te zien. Het was al even geleden dat ik zelf in het Engelse landschap heb getrapt, maar nav je foto's komen daar toch wel weer wat beelden van boven. Geniet nog maar even van die lichte glooiingen, is wel een lief landschap, toch?. Voor daarna: zet 'm op.
    liefs, Hermy & Wim

• 24 Juli 2013 - 17:29

Marit En Jaap:

Klinkt erg slim, om midden in het zomer(fiets)siezoen prikkelbosjes te gaan snoeien. Hopen dat ze op andere plaatsen iets beter nadenken en jullie 'lekke banden-vrij' verder kunnen.

Groetjes Jaap en Marit

• 24 Juli 2013 - 20:23

Ria Leo:

Dat gaat lekker in de papieren al die banden ,die mannen die snoeien zijn vast in dienst van de fietsen maker.
    Ik hoop dat het hier bij blijft ,en het weer een beetje minder warm wordt .
    Nog heel veel plezier daar groetjes van ons .

• 25 Juli 2013 - 15:33

Maartje:

he leuk om weer wat van jullie te horen. Minder dat er veel lekke banden zijn. Hoe zit het met die antilek banden???? geen goede reklame dat zij niet bestand zijn tegen doornen.

Hoop dat jullie nu klaar zijn met lekke banden en zonder tegenslag je tocht kunt rijden.
    Geniet in het buiten gebied.

Hier alles oke.
    groet uit Roden

• 25 Juli 2013 - 19:50

Margreet:

Hi,
    wat te denken van een volgwagen met jullie andere fietsen er op, er zijn vast wel gegadigden voor jullie mooie reizen. Ik heb hier nog wel een doosje SIMSON; de lijm zal misschien verdroogd zijn, zo vaak heb ik het niet nodig gehad-)).
    Heb zelf ook een stiekelheg, nou die doornen zijn in je duim ook knap lastig, maar ik hoef er nog niet mee naar de fietsenmaker.
    Zo te lezen nog wat parken aangedaan, dat was vast verkoelend.
    Jullie zijn al een eind gekomen zeg, op het lab vallen ze van de stoel als ze horen dat jullie minstens 120 km per dag fietsen (zo ongeveer-)) ), niks gewend die lui.
    Plymouth is een loffelijk streven; je weet het he, wat je weggaat moet je ook weer terug.....
    We horen wel weer als jullie terug in de bewoonde wereld zijn.
    GoodLluck!
    Bye, Margreet

• 26 Juli 2013 - 20:46

Bernadette:

Vakantie is voor mij lekker relaxen en een beetje rustig aan doen. Ik blijf me verbazen over die sportievelingen in onze familie die zo nodig elke dag een flinke afstand willen afleggen op de fiets. Ik vind het heel knap dat jullie weer zo sportief bezig zijn! Zeker Alexander natuurlijk. Er zijn maar weinig kinderen van zijn leeftijd die dit zouden kunnen! Nou fietsen en genieten jullie maar lekker verder, hopelijk zonder lekke banden!
    Groetjes Willem en Bernadette