Rocky mountains - Reisverslag uit Okanagan, Canada van petra bos - WaarBenJij.nu Rocky mountains - Reisverslag uit Okanagan, Canada van petra bos - WaarBenJij.nu

Rocky mountains

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

10 Juli 2014 | Canada, Okanagan

Nadat we in Edmonton de auto, hyundia elantra, hebben opgepikt, rijden we naaar Calgary. Snel de spullen bij het hotel afgeven en dan naar de Stampede. Dit is een groot rodeo spectakel dat jaarlijks wordt gehouden. Er is een grote kermis, enorm veel eettentjes en in de arena de rodeo. Hier zien we stoere cowboys en -girls. Er wordt gereden op parden met en zonder zadel, stieren, kalfjes vangen met de lasso of met de hand. Het ziet er stoer uit maar echt diervriendelijk is het niet.
Als we Calgary verlaten zien we de Rocky's opdoemen. Wow. Indrukkende bergtoppen met sneeuw. We rijden eerst naar Lake Louise waar we een leuke hike doen. Prachtige meren, sneeuw en super uitzicht. Als beloning voor de inspanning nemen we lekkere apple-crumble pie in het theehuis. Dan rijden door naar het Glacier national park. Ja hier zijn dus gletschers. We slapen op een natuurcamping vlak bij een woeste rivier. Vlak bij de camping zien we......beren!!! Een moeder grizzly met 2 jongen loopt rustig over de weg. Snel ramen dicht, camera zoeken, whaaaaaaa. Wel erg dicht bij de camping! Bij de eerste camping was er een electrisch hek, maar hier dus niet.
We doen 2 zware maar gave hikes. Eentje loopt steil omhoog over de kam van een berg naar de gletsjer. We zijn omringd door ijs, watervallen en ruige bergen. Alexander is supersterk en draagt bijna de hele tocht de ruzak. Ik zak bijna door benen. Tijdens de afdaling zien een wasbeer wewgschieten. Gelukkig geen beren meer gezien.
We zijn nu op weg naar Okanagan lake. Een paar dag uitrusten en zwemmen voor we doorgaan naar Vancouver. Bij deze temp, rond 32gr, is zwemmen wel lekker. Helemaal omdat er op de natuur camping geen douches waren.
Meer nieuws vanuit vancouver.

• 10 Juli 2014 - 20:24

Jenny:

Nou ja ...toch beren op de weg! Etenswaren goed afsluiten en goed veel herrie maken tijdens de wandeling... :-) Geniet maar van alles...
    Groetjes,
    Jenny

• 10 Juli 2014 - 20:44

Marit:

Iedereen is over het algemeen jaloers als je beren hebt gezien, ben jij blij dat je gelukkig geen beren meer hebt gezien! Toch leuk, zo'n lief beertje op visite bij de tent

• 10 Juli 2014 - 21:13

Wina:

Niet teveel beren op je weg zien hoor. het ziet er heel erg mooi uit Petra, volgens mij nu al een geweldige reis.

Groet,

• 10 Juli 2014 - 22:27

Hans:

Hallo Petra & Alexander,
    wat maken jullie een prachtige reis. Maar even niet kijken op een beertje meer of minder. Prachtige streek ook daar in British Columbia bij Lake Okanagan. Tineke en ik zijn er geweest omdat Tom, de man van min zus Marijke, in Summerland/Penticton is opgegroeid. Heel veel plezier samen!! En na de vakantie de verhalen uitwisselen...
    Hartelijke groet,
    Tineke&Hans

• 10 Juli 2014 - 22:42

Bernadette:

Hallo Petra en Alexander,
    Wat een geweldige ervaring die beren op de weg.
    Maar inderdaad wel spannend als ze zo dichtbij de camping komen.
    Genieten jullie maar lekker verder van deze volgens mij nu al overgetelijke reis!
    Groeten Bernadette

• 10 Juli 2014 - 22:52

H:

Hallo Petra en Alexander,

Wat een stoere foto van Alexander en de andere foto's zien er ook goed uit. Fijn dat het zo goed bevalt maar je spullen maar goed opbergen met die beren zo dicht bij. Nu maar lekker uitrusten en niet teveel inspannen met die hitte. Fijne reis verder en nog heel veel moois om te zien verder. We kijken graag naar het volgende verhaal van jullie.
    Groetjes (o)pa en (o)ma xxx

• 11 Juli 2014 - 16:34

Ria Leo .:

Wel een mooi land ,en waar zie je beren op de wel goed opletten. En doe rustig aan met de Hyundai lantra want volgens mijn is het een oud je .Groetjes .