Vancouver island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van petra bos - WaarBenJij.nu Vancouver island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van petra bos - WaarBenJij.nu

Vancouver island

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

21 Juli 2014 | Canada, Vancouver

Met behulp van de navigatie rijden moeiteloos naar Tsawwassen. Hier nemen we veerboot naar Vancouver island. Na 1,5u varen komen we aan op het eiland. Helaas nog geen walvisen gezien.
We rijden door naar Victoria. Hier bekijken we de haven en omgeving en doen we inkopen.
We gaan nu op zoek naar Mystic beach. Het is zeker een jaar geleden, dat ik een artikel heb gelezen over dit strandje. Na een wandeling door het regenwoud kom je op een strandje waar je kunt overnachten. Onderweg kom je langs een hangbrug en mogelijk beren! Bij het strand is er een waterval om je wassen en slinger waarmee je zo de zee in kunt zwaaien. Dat lijkt ons natuurlijk wel wat. De parkeerplaats staat al aardig vol. Gelukkig gaan de meeste mensen alleen wandelen. Met de rugzak op lopen we de 2 km door het regenwoud. Het is gelukkig niet warm, zo'n 14 graden. De hangbrug is geweldig, wel wat wiebelig. Op het kiezelstrand gelukkig nog een paar tentjes. We zoeken een plekje boven de vloedlijn, achter wat boomstammen en wat struiken. Er hangt een dichte, koude zeemist, die alles erg mysterieus maakt. Zodra het tentje staat gaat Alexander hout zoeken voor het kampvuur. Goed tegen de beesten ( muggen en beren en zo), en zo kunnen we de hotdogs braden voor ons avondeten. Er is helaas geen douche, want door droogte is er geen waterval. Dan maar vies naar bed:-)
Alle etenswaren kunnen we in de berenbox stoppen. Dit is een grote metalen bak, die niet door beren of andere dieren geopend kan worden. Nadat we heerlijk hebben geslapen op het geluid van de golven, zie de volgende ochtend dat er toch beesten langs geweest zijn. Ik was vergeten dat ik een zak met nootjes in het zijvak van mijn rugzak had. Dwars door de rugzak heen is het zakje leeggegeten. Alleen de cranberries zijn over. Muizen???
We rijden dan naar het pacific rim park. We vinden een camping tussen Ucluelet en Tofino. Ook deze camping ligt in een natuurpark, ook hier geen douches. Gelukkig wel een normaal toilet. Dan maar douchen met behulp van de waterzak. Lekker fris buiten in je blote kont, bij 14 graden :-) .
In de dorpjes is niet veel te beleven. We maken een korte wandeling door het regenwoud en langs het strand. We komen natuurlijk ook voor de walvissen. Vanuit Tofino doen we een excursie met een zodiac. Dit is een snelle rubberboot. Voor vertrek moeten we een overlevingspak aan, regenjas, muts en handschoenen. Het zicht is helaas niet zo goed, doordat het is gaan regenen. Gelukkig vinden we wel grijze walvissen. Een moeder met jong. We mogen niet dichter dan 100m naderen, waardoor we niet heel veel zien. Af en toe een stukje rug of een keer een kop van het jong. Toch spectaculair. Verder zien we nog zeeleeuwen en zeeotters voor we terugscheuren naar de haven. Misschien komt er nog een andere gelegenheid om walvissen te zien, die dan wel springen of met een start zwaaien, wie weet...
Na nog een regenachtige dag gaan we weer naar het vaste land. We zijn nu bij Whistler. Dit is het olympische skigebied van de spelen van 2010. Hier willen we weer wat wandelen en misschien raften?

• 21 Juli 2014 - 11:51

Aly:

Zo te lezen hebben jullie weer een geweldige vakantie,al veel gezien,wel een beetje eng met al die grote beesten,maar natuurlijk heel spectaculair.In Waterland is alles prima af en toe erg warm maar daar mogen we niet over zeuren.Voor jullie nog heel veel plezier ,lekker genieten,ik geniet mee door jullie reisverslag,heel veel groetjes Aly en ook van Elibert

• 21 Juli 2014 - 12:58

Henk En Tonny:

Hoi Petra en Alexander,
    Wat een avontuur hebben jullie toch. Het zal nu wel weer wat warmer zijn. We hopen dat alles ook verder naar wens gaat. Dus nog heel veel plezier verder.(o)ma en (o)pa.

• 21 Juli 2014 - 13:29

Ria Leo. :

Hallo Petra en Alexander . jullie zijn in de voet sporen van Tarzan getreden , beetje slingeren over de rivier .
    Een echt avontuur ,nog heel veel plezier ,en denk om de beren.

• 21 Juli 2014 - 21:32

Maartje:

Hai

Wat een verhalen en jullie laten je ook door niets lijkt het uit het veld slaan! Zelf zou ik geen oog en oor dicht gedaan hebben op de camping waar beren kunnen komen.

heerlijk om jullie verhalen te lezen , zo reizen we een klein beetje mee.
    heel veel plezier.
    Wij zijn weer opa en oma.Donderdag is Emily Roos geboren dochter van Tim.

veel reisplezier

Dirk en Maartje