oostkust Amerika - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van petra bos - WaarBenJij.nu oostkust Amerika - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van petra bos - WaarBenJij.nu

oostkust Amerika

Blijf op de hoogte en volg petra

08 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Na een paar uurtjes vliegen van Edmonton, zijn we in Toronto aangekomen. Wel vroeg op, maar we hebben dan de middag nog in Toronto. We willen de CN-toren op, om van het uitzicht over de stad te kunnen genieten. Er zijn meer mensen die dat bedacht hebben. Na eerst in de rij gestaan te hebben voor de kaartjes, moeten we nog heel lang in de rij voor de lift. Na 2 u zijn we eindelijk boven. Het is niet helemaal helder, dus we kunnen niet heel ver kijken. Toch leuk om gedaan te hebben. Verder geen actviteiten, alleen de bus regelen naar de Niagara watervallen.
Na 1 nachtje verlaten het hostel. In 2 u rijden we met de bus naar Niagara. Het is nog best een klus om de rugzakken ergens te parkeren ( kastje muurtje ). Uiteindelijk lukt dit bij een zeer sjiek hotel. De watervallen zijn super. Wij vinden de Canadese, hoefijzervormige, mooier dan de Amerikaanse. We willen wel met een bootje dicht bij de watervallen, maar ook hier een zeer lange rij. Na de wachttijden van gisteren heben we daar geen zin in. Dan maar niet nat door de mist. Na een paar uurtjes moeten we weer verder. We moeten naar het vliegveld. Het vervoer zit een beetje tegen. We lopen snel de Rainbowbrug over naar de USA. Ook hier traag door de douane, doordat de vingerafdrukken steeds mislukken. Dan nemen we een taxi naar Buffalo. Natuurlijk een extra lange route, vanwege een file op de snelweg. We komen 1 minuut na de check-in tijd binnen hollen. Gesloten?!?!?! Gelukkig is de meneer bij de balie niet onaardig en handmatig kan hij ons nog inchecken. Snel door en direct boarden. Poeh wat een stress was dat. In het vliegtuig zitten we busnessclass!
In New York aangekomen, nemen we een taxi naar de Bronx. We hebben bij een particulier een kamer gehuurd. Dit ziet er prima uit. Het is groot, met eigen keukentje en badkamertje. De airco loeit, zodat het lekker koel is.
In NY heeft Alexander het voor het zeggen, want hij wilde graag naar NY. We bezoeken het museum bij ground zero. Zeer indrukwekkend. Met de veerboot varen we naar Staten-island, langs het vrijheidsbeeld, met mooi zicht op de skyline. We bezoeken ook het Empire state builing. Met een supersnelle lift gaan we omhoog. Met hulp van de audiotour, zien we alle hoge gebouwen van de omgeving. Het vrijheidsbeeld lijkt nu heel klein. Natuurlijk gaan we ook naar Times square. Hier is het gezellig druk. We lopen de grote speelgoedwinkel en ook de m&m winkel even binnen. Op onze laatste dag in NY gaan we naar het central park. We bezoeken ook het museum voor natural history. Hier zou je met gemak een hele dag rond kunnen kijken.
Een hoogtepunt in NY was zeker het bezoek aan een honkbal wedstrijd van de NY-Yankees. Het stadion is enorm ( max 50000 bezoekers ) en ondanks de plaatsten op de bovenste ring, prima zicht. Helaas geen uitbal in ons vak. De Yankees hebben gewonnen, dus helemaal goed.
We vervolgen in IJsland.

• 08 Augustus 2014 - 14:02

Henk En Tonny:

Wat veel gedaan in die paar dagen. Nu na die warmte de kou in. Maar we hopen dat jullie mooie gletsjers zullen zien en geysers natuurlijk.geniet nog maar even die laatste week.

• 08 Augustus 2014 - 16:44

Ria Leo:

Wij hebben ook de trip naar de watervallen gemaakt ,ook wij vonden het er mooi .
    en zo schoon ,nog een fijn verblijf in new York . gr van ons .

• 09 Augustus 2014 - 09:14

Maartje:

he globetrotters,

wat een hoeveelheid aan moois en bijzonders zien jullie in korte tijd.
    geniet van iJsland. Oh helemaal vergeten het boek, verdriet van de engelen aan jou te geven. verhaal over een tocht in de winter te voet door het besneeuwde Ijsland.

groetjes van uit een warm en regenachtig Roden.

• 09 Augustus 2014 - 18:26

Marit:

Jullie vliegen er in sneltreinvaart doorheen, zeg. Doe je het lekker rustig aan in IJsland? Geniet lekker van de strokkur, gletsjerspleten, jökulsarlon (ook op het zwarte strand) en de vastgeplakte papegaaiduikers :-). Springende walvissen heb ik wel voor je besteld, als je daar nog aan toe komt. Groetjes Marit

• 12 Augustus 2014 - 11:09

Wina:

Wij zijn inmiddels weer thuis en met een inhaalslag jullie verhalen gelezen. Wauw, geweldig wat jullie allemaal doen/gedaan hebbben. Hoor graag tijdens de buurtbarbecue alle verhalen.

Tot zaterdag