Naar het zuiden - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van petra bos - WaarBenJij.nu Naar het zuiden - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van petra bos - WaarBenJij.nu

Naar het zuiden

Blijf op de hoogte en volg petra

17 Juli 2015 | Frankrijk, Castellane

Na 2 dagen Disneyland, zijn we Parijs gaan verkennen. Voor sommigen is 3 dagen niet genoeg, maar wij hebben aardig wat kunnen zien.
Het was warm en er waren vaak lange rijen, waardoor we niet overal naar binnen zijn geweest. Bij de Notre-Dame hebben we alleen een rondje gelopen. Vlak na de kerk was een brug die nog vol hing met slotjes. Waen die niet laatst allemaal verwijderd vanwege instortingsgevaar? Via het Pantheon en de Sorbonne zijn we toen naar de tuinen van Palais Luxembourg gegaan. Natuurlijk hebben we ook de Eiffeltoren bezocht en beklommen. Niet met de lift, maar zelf lopen. De 2e dag zijn we naar het Louvre geweest.
Lang niet alles gezien, maar de highlights hebben we gehad, inclusief de Mona Lisa. Wat een drukte zeg. Op de Champs Elysee was het niet veel beter. Hier werd druk geoefend voor de viering van 14 juli. We hebben een enorme stoet militairen te paard gezien. Ook werd er druk geoefend voor de kranslegging bij het graf van de onbekende soldaat bij de Arc de Triompf. Wij hebben ook het graf van Napoleon bezocht. De laatste dag in Parijs was bestemd voor de Sacre Coeur en Montmartre. Ook hier erg druk en warm. Gezellig met muziek, maar ook mensen met balletje-balletje. We hebben goed opgepast en zijn niet gerold of i.d. 's Avonds hebben we meegelopen met een lampionnenoptocht in het dorp bij de camping, gevolgd door vuurwerk.
Naar Versailles met de auto leek gemakkelijker dan het was. Ik heb 2,5 u gereden over 74 km. Terug slecht 2u. Versailles was mooi en moet je natuurlijk ook gezien hebben. De spiegelzaal blijft indrukwekkend met die mooie kroonluchters en het vele goud.
Gisteren zijn we naar het zuiden gereden. 800km op 1 dag is wel te doen. Die TomTom van mij is alleen een beetje raar. Het was rustig op de weg en het ging vlot. Helaas moesten we na Lyon naar Grenoble en van daar recht naar beneden. Vast de kortste weg, maar die D-wegen zijn niet mijn favoriet. In Castellane is het prachtig, hoewel er veel insecten zijn. De wespen zitten graag bij Alexander. Morgen gaan een wandelingetje maken. verder lekker fietsen, zwemmen, luieren, af en toe een plaatsje etc. Over 5 dagen komt hier de tour ook lans. Wie weet pikken we wat mee.

• 18 Juli 2015 - 00:20

Henk En Tonny:

Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben. Vermijd de weg naast het zwembad in Castelane die is heel smal. Verder genieten hoor.
    (O)pa en (O)ma

• 18 Juli 2015 - 09:57

Els:

Parijs is ook mijn stad en fijn dat jullie zo genieten van de kunst en cultuur in de Franse hoofdstad! De geschiedenisboeken op de middelbare school worden voor Alexander nu veel levendiger, o.a. Versailles (spiegelzaal).
    Geniet nog van alle mooie plekken die je in Frankrijk tegenkomt.

Liefs, mij

• 18 Juli 2015 - 14:47

Hellen:

Die toeristen moet je gewoon weg denken joh ;) !
    Parijs is en blijft natuurlijk een prachtige stad, maar inderdaad heel druk.
    Geniet lekker van de rust die jullie waarschijnlijk nu wel gevonden zullen hebben. Zal een verademing zijn na Parijs…

• 18 Juli 2015 - 19:34

Leo :

Nou wat een drukte in Parijs in mei was het ook een drukte van belang .
    Maar het blijft mooi daar .
    Nog veel plezier in het zuiden .

• 19 Juli 2015 - 09:51

Tante Jenny:

Hallo P.&A.

Ziet er allemaal fantastisch uit hoor. En Petra je hebt echt oog voor mooie plaatje schieten.
    Van je vader zeker? Héél mooie foto's!
    Geniet nog maar lekker van jullie vakantie en reis.