Castellane 2 - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van petra bos - WaarBenJij.nu Castellane 2 - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van petra bos - WaarBenJij.nu

Castellane 2

Blijf op de hoogte en volg petra

30 Juli 2015 | Frankrijk, Castellane

We wisselen de actieve dagen af met lekker luieren in de zon De onweersbuien zijn verdwenen, meeste dagen is het zonnig en warm.
We hebben weer een paar fietstochtjes gemaakt door de bergen. We kunnen de echte steile hellingen niet aan, maar wat ze hier gemakkelijk of gemiddeld noemen lukt wel. Met zo'n rondje van 40 km zijn we gewoon de hele dag zoet. Liefst natuurlijk met enkele leuke pitstops. Regelmatig ben ik blij dat ik hier met de fiets rij en niet met de auto. Nu kun je gewoon midden op de weg rijden en hoor je eventuele tegenliggers ver van te voren aankomen. De weggetjes zijn soms extreem smal met scherpe bergen aan 1 kant en een afgrond zonder vangrail aan de andere.
Met de auto zijn we ook naar Grasse geweest en St. Paul de Vence. Leuke oude stadjes, met oude straatjes en doorkijkjes. De grote velden met Lavendel hebben we nog wel een beetje gemist.
Uit de wateractiviteiten hebben we gekozen voor canyoning. Nog nooit gedaan, dus lekker spannend. Jammer dat het startpunt. nog een flink stuk rijden is. Eigen vervoer helaas. Voor de leuke plekjes, moet je blijkbaar over die enge smalle weggetjes. Ruim op tijd vertrokken en op tijd en heelhuids ter plaatse. De groep bestond uit 8 personen en onze gids, Jean Claude. Eerst moesten we ons in een wetsuit hijsen ( zonder rits ) Een jasje en tuigje en sokken moesten ook mee. Na een wandelingetje omlaag kon het echt beginnen. We klommen over de rotsen, door het water, sprongen van hoge rotsen, glijden over de rotsen, kruipen door nauwe spleten en ook abseilen. Het was vermoeiend, maar supervet gaaf. Jammer dat je dan nog 1,5u terg moet rijden over die k..weggetjes.
Morgen gaan we voor de langste wandeling hier, over het Martelpad. Deze route is 15km lang en duurt ong 7u. Ook hier moeten we soms klimmen en klauteren. Er zijn onderweg ladders en tunnels. We nemen genoeg eten en drinken mee, dus het komt wel goed.

• 30 Juli 2015 - 17:57

Marit:

Je vertelde bij ons dat je dat canyoning niet zo zag zitten, maar leuk/goed dat je dat toch hebt gedaan. Alexander vindt zoiets vast prachtig en volgens mij is het ontzettend leuk, maar dat blijkt wel uit jouw reactie. Veel plezier nog, daar! Groetjes Marit

• 30 Juli 2015 - 18:57

Henk En Tonny:

Jullie vermaken je wel zien we weer aan jullie verslag. De foto s zijn ook leuk. De site waar ze op moesten staan kon ik niet vinden. Deze zijn in ieder geval erg leuk. Zoals ik al mailde is Entervaux ook een leuk stadje niet zover bij jullie vandaan. Met onderaardse gangen. Veel succes morgen met het Martelpad en vergeet geen zaklantaarn voor de tunnels.
    Veel plezier nog.
    Groetjes van (o)pa en (o)ma

• 30 Juli 2015 - 21:21

Bernadette:

Jullie maken weer heel wat mee.
    Wel flink afzien af en toe zo te lezen. Maar zo kan inspanning toch ontspanning zijn.
    Ik doe het je in ieder geval niet na, respect hoor!
    Heel veel plezier verder!
    Groetjes Bernadette.

• 31 Juli 2015 - 03:32

Margreet:

Bonjour Petra et Alexander.
    vast weer een mooie dag voor jullie en vroeg op pad waarschijnlijk, want zeven uren lopen is niet niks.
    Het ziet er opnieuw fantastisch uit qua natuur.Jullie zijn nu goed geoefend om de Tsingy op Madagascar te verkennen met al z'n onderaardse meren en spelonken, dat doen de Fransen ook graag.
    Leuk dat je de Tourcaravan van dichtbij hebt kunnen bewondere, zag je trouwens niet met het tourpetje aan het fietsen op de foto. Het is goed dat je voor canyoning hebt gekozen, raften kon je ook thuis op het tuinpad afgelopen weekend. Maar goed, wandel fiets en rij nog maar een stukje door komende 1.5 week? Is het dan al weer om? Of ga je nog ergens anders bivakkeren, in de Elzas bijvoorbeeld. Let goed op dit weekend, de Fransen gaan los, ook op die smalle wegen bij jou waarschijnlijk, ze zitten dan overal. Eigen crossfietsen bij je of de racevariant?
    Geniet van alles daar en doe voorzichtig (zou je (o)ma zeggen, maar maak het wel spannend, daar kun je dan weer een jaar op teren.
    Heel leuk dat je ons op de hoogte houdt.
    Groetjes uit een nat land met goede vooruitzichten op zon.
    Margreet

• 31 Juli 2015 - 09:04

Maartje:

He leuk die verhalen van jullie. Oh die enge weggetjes, begrijp je helemaal!!! Ook niets voor mij! Dan op de fiets en inderdaad midden op de weg en gaan lopen zo nu en dan.
    Geniet van alle activiteiten en vooral ook van de zon en de temperatuur!! Die missen wij hier een beetje!

groet Dirk en Maartje

• 31 Juli 2015 - 18:53

Itty En Ludo:

Hallo Petra en Alexander,

Wat ontzettend stoer dat canyoning. Onze dochters hebben dat ook ooit gedaan maar wij durfden toen al niet. Kleine weggetjes zijn avontuurlijk maar ook wel eng. Dapper dat je het toch maar doet.
    Geniet van de lekkere temperaturen en het bijzondere landschap.
    We zijn heel erg benieuwd naar de foto's.

Groetjes, Ludo en Itty

• 31 Juli 2015 - 19:25

Aly:

Zo te zien en te lezen gaat het heel goed met jullie en doen jullie veel leuke en spannende dingen, geweldig.
    Het gaat hier goed en Petra geen bijzondere post dus gewoon lekker blijven genieten.
    Groetjes ook van Elibert, Aly