Argentinië - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van petra bos - WaarBenJij.nu Argentinië - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van petra bos - WaarBenJij.nu

Argentinië

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

03 Augustus 2016 | Argentinië, Puerto Iguazú

Chili is ons uitstekend bevallen. We zijn benieuwd wat Argentinië ons brengt.
We reizen met de bus naar de grens. Gelukkig niet s nachts dit keer. Bij de grens moet iedereen de bus uit en in de rij voor de Chileense douane. We worden bestempeld en mogen in de rij voor de Argentijnse douane. Weer een stempel rijker moeten we de bagage uit de bus halen. Weer in de rij voor de scanner en daarna de bus weer in aan de Argentijnse kant. Dat ging best vlot.
We rijden door naar Salta. Met de bus zijn we de Andes overgestoken via een bergpas. We rijden vlak langs de vulkanen. Prachtig gezicht. Later rijden we over de hoogvlakte. Ook hier zoutvlaktes, net zoals in san Pedro. Na de hoogvlakte komen we via de bergen weer naar beneden. Een heel ander landschap. Er staan opeens veel bomen en het is mistig, dus hoge luchtvochtigheid. In Salta aangekomen hebben medereizigers net de ATM leeggedronken. Ik heb gelukkig nog wat cash op zak om te wisselen, zodat we een taxi naar het hostel kunnen nemen. We missen ons ronde huisje in d woestijn nu al. Dit is een wat bouwvallig huis, maar de kamer is groot en we hebben eigen badkamer.
In Salta is niet heel veel te beleven. De excursie naar zoutvlaktes e.d. hebben al gedaan, dus alleen het stadje bekijken. Er staan wel een paar oude gebouwen en kerken. Ook zijn er een paar musea. Het museum met de mummies van enkele geofferde Inca-kinderen is erg interessant, ook al is het meeste in het Spaans. De 2e dag wilden we eigenlijk nog een activiteit doen, maar het is te koud ( 12gr) en te weinig belangstellenden. Gelukkig is het de volgende dag wat zonniger. We vermaken ons met marktmeester en in de zon in het park.
Argentijnen komen wat minder vriendelijk en behulpzaam over dan de Chilenen. De Chilenen zijn wat kleiner en dikker dan de Argentijnen. Het eten is iets minder zoet en/ of gefrituurd. Groente worden nauwelijks gegeten, dus hoezo 2 ons p.p.p.d? We komen zelf regelmatig sinaasappels en bananen om toch wat vitaminen binnen te krijgen. We missen het bruine brood uit Nederland nu al

• 03 Augustus 2016 - 08:47

Wim:

Goedendag Petra en alexander,

Sta net op en mijn eerste activiteit van vandaag is jullie berichtje lezen. Fijn dat jullie je zo goed vermaken. Grappig die verschillen tussen beide landen. Zouden zij dat bij belgen en nederlanders ook zo opmerken?
    Jammer dat de temperatuur niet zo lekker is, maar goed met 35 doe je ook niet zo veel.
    Liefs van Wim en Hermy: Have fun

• 03 Augustus 2016 - 09:09

Henk En Tonny:

Dat jullie je niet vervelen hebben we al gemerkt. Mooi dat jullie nu in Brazilie zijn zodat er niet zo lange busreizen na vannacht gemaakt hoeven te worden. Mooie foto's van de watervallen. We hopen dat jullie veel dieren in de jungle tegenkomen. Het zal er wel warm zijn dus ook de muggen zullen jullie proberen aan te vallen. We hopen dat jullie alles zien waar jullie voor gekomen zijn dus ook de mooie vogels enz.
    Groetjes van onsxxx

• 03 Augustus 2016 - 10:55

Hellen:

Wat een prachtige dingen hebben jullie allemaal al gezien. Volgens mij is het weer 1 groot avontuur. Ik heb genoten van de mooie foto's tot nu toe en wens jullie heel veel plezier nog daar in Argentinië.

Groetjes Hellen

• 03 Augustus 2016 - 11:07

Els :

Lieve petra en Alexander,

Na Wim nu ook een mailtje van mij.
    Met een glimlach op mijn gezicht lees ik jouw "stempelfeestje' (zoals mijn vriendin en ik het noemden) bij de Argentijnse grens. Heerlijk!
    Jullie hebben al heel veel mooie belevenissen meegemaakt en het avontuur is nog niet voorbij. Ik verheug me steeds op jullie blog.
    Geniet ze en het bruine brood komt wel weer.
    Liefs, Els

• 03 Augustus 2016 - 12:55

Maartje:

He wereldreizigers,

Jullie vermaken je weer goed. Heerlijk om jullie verhalen te lezen en over een tijdje de verhalen live te horen.
    Ja dat brood,is een gemis:) . Haal je wel weer in als je terug bent.

En hoe zit het met al die heerlijke bonengerechten????

geniet van jullie avonturen,

liefs

• 03 Augustus 2016 - 13:00

Ad Beijaard:

Petra en Alexander
    Leuk om steeds wat te lezen volgens ons maken Julie weer een mooie reis.

Grote Ad en Joke

• 03 Augustus 2016 - 22:05

Ria En Leo:

Ik hoop voor jullie dat je een heel fijne vakantie krijgen .
    veel plezier .

• 05 Augustus 2016 - 10:38

Bernadette:

Het is weer een heel avontuur, alleen al jullie avondmaaltijd ;-)
    Geniet van jullie reisverslag! Genieten jullie maar lekker verder van deze indrukwekkende reis!
    Groeten Bernadette

• 05 Augustus 2016 - 16:51

Wina :

Geweldig Petra, de verhalen die je neerzet. Echt benieuwd naar je verhalen.
    Groetjes vanuit een warm sicilie.

• 09 Augustus 2016 - 15:28

Itty :

Hallo reizigers in Zuid-Amerika,
    Wait leuk om al julie belevenssen the lezen. Hebben jullie geen last van de hoogte? Wat een mooie watervallen! Veel succes met het verdere avontuur en we zijn benieuwd naar het volgende verslag.
    Groetjes Ludo en Itty