weer thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van petra bos - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van petra bos - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

10 September 2017 | Nederland, Groningen

Het lijkt alweer een lange tijd geleden dat we op reis waren.
We zijn na een mooie reis van 5 weken door Scandinavië weer thuis.
Op donderdag 31 aug waren we weer in Groningen.
De laatste dagen hebben we besteed in enkele hoofdsteden. Ook hier liep niet alles zoals gewenst.
In Stockholm was de marathon gaande, waardoor het centrum moeilijk bereikbaar was. Sommige rondvaartboten gingen ook al niet meer, doordat we buiten het seizoen waren. In Helsinki waren de meeste musea dicht, omdat het maandag was. De boottocht was wel erg leuk. Veel te veel gegeten, lekker geslapen.
De reis naar Kopenhagen was erg warm, doordat de zon de hele dag scheen, maar toen wij de stad gingen bezoeken regende het weer.

We hebben weer veel gedaan de afgelopen weken. Erg veel kilometers gereden ( ongeveer 5500km), door 5 landen gereisd. Erg veel regen gezien, maar ook prachtige uitzichten over fjorden of gletsjers. De natuur blijft ons toch het meest trekken. We hebben prachtige wandelingen gemaakt, waarbij de gletsjer en de Romsdalseggen hoogtepunten waren. Het is een prachtig gebied, maar iets meer zon en warmte staan voor volgend jaar op het verlanglijstje.

• 11 September 2017 - 01:25

Margreet:

Hej Petra, Alexander,

fijn dat jullie heelhuids op de basis teruggekeerd zijn.
    Het normale (school-)leven is al een week aan de gang.
    Wat een prachtige, soms heavy avonturen hebben jullie weer beleefd, geweldig!
    Soms zelfs dat, wat je onder waaghalzerij kunt verstaan m.i. -:)
    Bedankt voor de mooie reportages met foto's, die waren voor mij echte eye-openers.
    Sneu van al die regen en het minder geslaagde einde van jullie reis in Scandinavië.
    Soms kwam het me bekend voor, zo ben ik ook es in Denemarken (om te kamperen in Arhus en Sealand, met Kopenhagen) en Noorwegen ( om te langlaufen en skiën) geweest; dat was in de winter.
    Het weer was toen niet zo beroerd.
    Noorwegen is naar jouw foto's veel mooier met die gletscher- en fjorden uitzichten. Om maar niet van de Preekstoel te spreken ( nooit van gehoord).
    Het wordt vast weer een mooi fotoboek.

Succes op school beide.
    Groetjes en tot ziens,
    Margreet

• 19 September 2017 - 16:44

Els:

Lieve Petra en Alexander,

Gelukkig heb ik jullie al in levende lijve gezien; toch nog een reactie op jullie geweldige reis in het Noorden. Ik geniet nog na van de prachtige vertellingen van de reis en nu realiseer ik pas dat jullie een behoorlijke afstand hebben afgelegd. Top! Graag wil ik met een lekker drankje een keer de foto's zien. OK? Lieve groet, Els