De eerste indruk - Reisverslag uit Kimberley, Zuid-Afrika van petra bos - WaarBenJij.nu De eerste indruk - Reisverslag uit Kimberley, Zuid-Afrika van petra bos - WaarBenJij.nu

De eerste indruk

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

29 Juli 2018 | Zuid-Afrika, Kimberley

We zijn pas 5 dagen in Zuid-Afrika, maar het voelt al veel langer.
Tot nu toe loopt alles op rolletjes.
Dinsdag zijn we vertrokken naar Johannesburg. Hier had ik een luxe hotel geboekt om er lekker in te komen. Onze kamer en suite, was inderdaad heerlijk. Met de hop on hop off bus hebben we een eerste indruk gekregen van het centrum. De stad is nog jong, dus weinig historische gebouwen. De tweede dag zijn we naar Soweto gegaan voor een fietstochtje met gids. Het zag er veel minder armoedig uit dan verwacht. Weinig golfplaten, veel stenen huisjes. Ook hier zijn er verschillende wijken. Er is ook een deel, met veel meer werkeloosheid, wat zichtbaar is door de hoeveelheid mensen op straat. Ook loopt er hier een open riool over straat. Niet fris. De mensen zijn zeer vriendelijk. We worden bedolven onder informatie over de wijken en zijn bewoners. We eindigen met een afrikaanse maaltijd met verschillende stoofpotjes.In de middag bezoeken we ook nog het apartheidsmuseum. Nog veel meer info, met veel foto's en ander beeldmateriaal. Zeer indrukwekkend.
Na 2 dagen rijden we via Pretoria naar Rustenburg. Onderweg bezoeken we een grot en expositie over de enorme hoeveelheid fossielen die hier zijn en worden gevonden.
Na zoveel informatie wordt het tijd voor wat beesten. We rijden met onze gehuurde Ford eco sport naar Pilanes nationaal park. Ik geniet van de geweldige reacties van Alexander als we de eerste beesten zien. De files auto's geven wel aan waar er iets te zien is. De eerste leeuw laten we links liggen, want de rij auto's is te lang en traag. Vrijwel direct zien we olifanten en bavianen. Door andere bezoekers worden we gewezen op neushoorns. Een deel van dit park heeft asfaltwegen. Prima te doen. Toch ga ik ook over de gravelpaden, anders zie je niks. Gelukkig vinden we erg veel verschillende dieren, zoals zebra's, impala's, wildebeesten, wrattenzwijntjes, etc. We zien 2 giraffen die elkaar meppen, een boze (?) olifant die er voor zorgt dat verschillende automobilisten in de achteruit gaan, een luipaard op jacht naar wrattenzwijntjes. Een superdag!
Vandaag zijn we naar Kimberley gereden. Hier werd vroeger gezocht naar diamanten. Dat gaan we morgen bekijken.
Links rijden gaat ook prima. Net als schakelen ( alleen in z'n 3 gaat soms lastig). Zelfs de rotondes gaan prima. Dankzij de TomTom van Wina kunnen we overal de weg vinden.
We proberen cultuur, historie, activiteit en natuur af te wisselen.
We houden jullie op de hoogte.

• 29 Juli 2018 - 19:03

Henk EnTonny:

Hallo Petra en Alexander.
    Fijn dat alles goed gaat en dat jullie al zoveel dieren gezien hebben. Daar komen vast nog wel wat bij. Verder een goede reis nog en doe voorzichtig.
    Groetjes van ons,
    (o)pa en (o)maxxx

• 29 Juli 2018 - 19:03

Ria En Leo.:

Fijn te lezen dat het goed gaat met jullie,zo te lezen hebben jullie al heel wat gezien ,nog heel veel plezier verder.gr van ons

• 29 Juli 2018 - 19:47

Jantine:

Lieve Petra en Alexander,
    Nog maar vijf dagen op pad en al zoveel gezien en gedaan. Veel plezier gewenst en geniet van jullie vakantie! Groetjes Jantine

• 29 Juli 2018 - 20:11

Gerrit En Marianne:

Mooi verslag. Heel veel plezier. ( Wel een beetje fernweh)

• 29 Juli 2018 - 20:20

Wina:

Geweldig wat je allemaal beschrijft en.zo herkenbaar. Kimberly zijn wij ook geweest. Met het grote gat en een mooi mijnwerkersdorpje erom heen. Hoe is het met de temperaturen?

Ben benieuwd naar de vervolgverhalen.

Gr, Wina

• 29 Juli 2018 - 20:19

Els :

Lieve Petra en Alexander,
    Wat weer een super start! Ik vind jullie reizen zo top!
    Geniet ze. Liefs, Els

• 29 Juli 2018 - 20:21

Wim:

Super hoor !. Prachtige foto van Alexander en ook een mooi hoedje voor jou, hoor Petra:)
    Liefs, Wim & Hermy

• 29 Juli 2018 - 21:40

Hans En Tineke:

Hallo Petra en Alexander,
    wat een toffe vakantie!! Leest als een spannend boek en met de foto's erbij wordt ook voor ons wel heel echt!! Heel veel plezier daar en een hele fijne vakantie.

Hartelijke groet,
    Tineke en Hans.

• 29 Juli 2018 - 22:23

Margreet:

Hi Petra en Alexander,
    naar het eerste verslag te oordelen wordt het weer een prachtige vakantie vol nieuwe indrukken, spannende belevenissen en dito verhalen. Leuke foto's hoor!!
    Ik kijk uit naar jullie volgende verslaggeving.
    Kijken jullie ook goed uit? :-).
    Goede reis en een hele fijne vakantie in Zuid-Afrika.
    Liefs, Margreet

• 30 Juli 2018 - 21:45

Bernadette:

Hoi Petra en Alexander,

Nog maar net op pad en al zoveel beleefd/gezien!u
    Er zullen vast nog heel wat belevenissen volgen.
    Mooie foto's! Jullie hebben die bloedmaan mooi kunnen zien!
    Nog heel veel plezier gewenst!
    Groetjes Willem en Bernadette

• 04 Augustus 2018 - 21:21

Camila En Junior Dio:

Verl plezier

• 06 Augustus 2018 - 07:52

Ludo En Itty :

Hallo Petra en Alexander,

Wat een leuk verslag. Je zit er meteen middenin.
    Mooi dat jullie ook in Soweto geweest.
    En dan al die beesten in het wild, lijkt me heel indrukwekkend.
    Heel veel plezier en tot het volgende verslag.

Groetjes,
    Ludo en Itty