wijn en tuinroute - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van petra bos - WaarBenJij.nu wijn en tuinroute - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van petra bos - WaarBenJij.nu

wijn en tuinroute

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

11 Augustus 2018 | Zuid-Afrika, Stormsrivier

Sinds de aankomst in Kaapstad is het weer helaas een beetje omgeslagen. De spijkerboeken mogen weer aan, want met 15gr en regen is het fris. Toch doen we alles wat we wilden doen. We bezoeken Robbeneiland en Kaap de goede Hoop. In Kaapstad zelf doen we 2 stadswandelingen met lokale gidsen. Erg leuk. We genieten van ons warme en moderne appartement, zeer centraal gelegen.
We verlaten Kaapstad via een wijnroute. Deze leidt ons langs vele wijngaarden, maar ook verschillende bergpassen. Super uitzicht, maar soms ook dikke laaghangende wolken. Via Stellenbosch en Franschhoek rijden we ook naar de Theewaterkloofdam. Dit stuwmeer bevat drinkwater voor de regio Kaapstad. Het waterpeil is laag a.g.v langdurige droogte. Daar merken we nu niet veel van, maar blijkbaar valt er ook nu veel minder regen dan normaal in deze tijd van het jaar.
In de bergen is er ook een canopy tour. Zippline staat al een tijdje op ons verlanglijstje, dus dat gaan we hier doen. Zeer hoog, en lang ( max 330m) zijn de lijnen waar langs je naar beneden tokkelt. Super gaaf, maar wel erg koud, doordat het ( ijs-)regent. Aan het einde van de tocht krijgen we nog een springbok-pie om weer op te warmen.
Langs de kust reizen we verder. Hier gaan we natuurlijk op zoek naar Walvissen. In Hermanus is het direct raak. In de baai zien we vele walvissen, waarvan verschillende ook met de staart in de lucht. Helaas niet erg dicht bij de kust, maar we hebben ze gezien. Altijd spannend of je ergens een adempuff van een walvis kan ontdekken.
Via Mosselbaai zijn we naar Tsitsikamma gereden. Het landschap is nu weer heel anders. Het bos lijkt erg op ons bos, behalve dan dat er veel grotere bomen staan. We hebben al 2 leuke wandelingen gemaakt en morgen maken we een fietstochtje. Hopelijk dan ook naar de lange hangbrug boven zee. Het is inmiddels weer rond de 20 gr en zonnig, dus een mooie temp voor activiteiten.
Hierna gaan we weer op zoek naar dieren in het Addo Elephant national park.

• 11 Augustus 2018 - 18:05

Henk En Tonny:

Hoi Petra en Alexander,
    Jammer dat de walvissen te ver weg waren om mooie foto’s te maken. We vonden het filmpje van de zipline cool hoor en we hebben het op Facebook gezet.
    We hopen dat de voorspoedig blijft en dat jullie alles zien en beleven wat op jullie lijstje staat.
    Veel plezier nog en we duimen voor mooi weer,
    Groetjes,

(O)pa en (o)maxxx

• 11 Augustus 2018 - 20:03

Wim & Hermy:

Mooie foto’s hoor en een mooi verslag ook. Wij zullen wel nooit op zo’n manier walvissen spotten. Een heeeele grote rog in het grootste aquarium van Europa zal wel ons record blijven. Gezien in Boulonge sur mer, net een paar maand open en inderdaad een joekel van een tank. Liefs van ons en nog veel plezier.

• 11 Augustus 2018 - 20:03

Wim & Hermy:

• 12 Augustus 2018 - 07:35

Maaartje:

Hai reizigers,

Een mooi verslag van jullie reis. Deze keer vele plekjes waar wij ook geweest zijn. Dat bankje in Hermannus om de walvissen te spotten daar kun je uren zitten turen. Fijn dat jullie ze gezien hebben. Hebben jullie bij Tsitsikamma ze ook gezien en daar de dolfijnen gespot? Wat een mooi afwisselend land.
    Heerlijk dat jullie zo genieten.

• 12 Augustus 2018 - 08:00

Ria Leo .:

Hallo Petra en Alexander,leuk weer jullie verslag te lezen .
    Fijn dat jullie zo genieten ,wees maar blij dat het niet zo heet is hier de laatste tijd erg heet . trouwens er komen namenvoorbij die ik nog ken van onze reis .
    Blijf genieten,tot het volgende verslag.

• 12 Augustus 2018 - 10:39

J. Karelsz:

Wat een fantastische reis maken jullie weer dit jaar!
    Heel veel plezier samen!

Groetjes van Jowilti en Yoari.

• 12 Augustus 2018 - 10:53

Wina:

Ja, ook voor ons heel erg herkenbaar deze plekjes. In tsitsikamma aten de apen alles wat wij in de prullenbak gooiden. En je kunt daar ook Bungie jumpen. Staat dat niet op jullie bucketlist?

• 12 Augustus 2018 - 11:02

Gerrit:

Leuk!
    Heel erkenbaar. ongeveer dit zelfde stuk gedaan. vooral Addo park vond ik prachtig.
    Veel plezier!

Gerrit.

• 13 Augustus 2018 - 08:26

Ludo En Itty :

Wat een belevenissen. Van walvissen en pinguïns tot een superstoere zippline. Heel veel afwisseling. Leuk om mee te lezen en te kijken. Veel plezier met het zoeken van dieren.

• 13 Augustus 2018 - 11:06

Els:

Ik geniet van jullie avontuurlijke reis; super cool!
    En veel plezier met jullie tweetjes!
    Liefs, Els

• 13 Augustus 2018 - 19:33

Margreet:

Prachtig! Sofie vond Alexander op de brug ook gaaf. Maar welke bioloog post er nou bloem...?

• 13 Augustus 2018 - 20:54

Ad Beijaard:

Petra en Alexander,
    Wat leuk om jullie weer te volgen op deze mooie reis, geniet ervan en veel plezier.
    Ad en Joke

• 14 Augustus 2018 - 18:27

Bernadette:

Hoi Petra en Alexander,

Wat een spannende belevenissen weer.
    Je moeder heeft het filmpje van je tokkelavontuur op Facebook gezet.
    Wat een lef heb je toch!
    Ook spannend dat die olifanten zo dicht bij komen steeds.
    Mooie foto's.
    Veel plezier verder en hou het veilig!

Groetjes Willem en Bernadette