Swaziland en Krugerpark - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van petra bos - WaarBenJij.nu Swaziland en Krugerpark - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van petra bos - WaarBenJij.nu

Swaziland en Krugerpark

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

25 Augustus 2018 | Zuid-Afrika, Malelane

Het laatste deel van de reis is begonnen. Vanuit St Lucia aan de kust, zijn we naar het noorden gereden. Swaziland doet heel anders aan dan Lesotho. Het is minder arm. Er is een grote suikerfabriek, waar de campagne duidelijk is begonnen. Het betreft hier alleen geen bieten, zoals bij ons, maar riet. Ook is er veel bosbouw. We zien hier geen ossenwagens en herders met een paar koeien. Het ziet er veel welvarender uit. De wegen zijn helaas niet erg onderhouden. We moeten zeer regelmatig uitwijken voor enorme gaten in de weg. Onderweg bezoeken we de markt in Manzini. Veel kleurrijk plastic. Niets voor ons helaas. Het weer is helaas nog steeds erg wisselvallig. Na een redelijke dag met 22°C is het de volgende dag weer regenachtig en 17°C en de dag erna weer 28. We hebben een beetje pech, dat het juist erg regenachtig is als wij centraal Swaziland bekijken. Er zijn geen excursies mogelijk, dus we gaan zelf op onderzoek uit. Na een bezoek aan het nationaal museum ( 2 zaaltjes, waarvan 1 over de koning en de andere over de natuur), het koninklijke park, kaarsenmakerij en het swazi craft centre, zijn we wel weer klaar.
Een bezoek aan Mantenga Cultural village geeft een idee van de dorpjes zo'n 150 jaar geleden, incl zang en dans. Natuurlijk erg toeristisch, maar toch leuk.
Vandaag zijn we naar het Krugerpark gereden. In een middagje hebben we direct de big 5 gespot! Zelfs een glimps van de leeuw en ook een luipaard in een boom zagen we vlak voor we het park moesten verlaten. Doordat het opeens mooi weer is, en weekend, is het erg druk wb overnachten. Hierdoor slapen we 2 vd 3 nachten net buiten het park. Gelukkig kunnen we nog 1 nachtje genieten van de wildernis van dichtbij. We eindigen onze trip met de panoramaroute. We hebben al een overnachting geboekt met uitzicht op de 3 rondavels.
De komende dagen proberen we nog mooiere foto's te maken van alle vogels en dieren hier in Kruger.

• 26 Augustus 2018 - 07:28

Paul En Gonza :

Zo te zien was het weer een leuke/avontuurlijke vakantie.
    Goede reis terug en groetjes.
    Paul en Gonza

• 26 Augustus 2018 - 07:55

Jenny:

Mooie verslagen van een prachtige reis Petra. Genoeg om met plezier op terug te kijken. Veel plaatsen en gebieden waar ik ook geweest ben. Krijg je bijna heimwee van. Nu weer terug en al snel naar school enzo... Went ook wel weer denk ik, heb alles met veel plezier gelezen!

"Tante" Jenny

• 26 Augustus 2018 - 09:07

Henk En Tonny:

Hoi Petra en Alexander,
    Nog even genieten van die laatste dagen van al die dieren in het Krugerpark. Nog een veilige reis verder naar Kaapstad en terug naar huis donderdag.
    Groetjes,
    (O)pa En (o)maxxx

• 26 Augustus 2018 - 10:46

Ria En Leo:

Hallo Petra en Alexander ,jammer dat het weer een beetje tegen zit .
    Maar de big vijf hebben jullie gezien,blijf nog even genieten ,en tot snel .

• 26 Augustus 2018 - 15:25

Marit:

Geniet nog even lekker van de laatste dagen Zuid-Afrika. De foto’s zijn in ieder geval prachtig!

• 26 Augustus 2018 - 17:02

Bernadette:

Ondanks het wat tegenvallige weer, een prachtige reis!
    Erg leuk om het een beetje mee te beleven door je reisverslagen!
    Nog veel plezier de laatste dagen.
    Groetjes Willem en Bernadette

• 26 Augustus 2018 - 17:37

Maartje:

Hai,

Wat weer een moois hebben jullie gezien en gedaan.
    Oh die mooie vogels met hun mooie kleuren en die snavel!! Enorm genieten hier van jullie foto's.

Geniet van jullie laatste vakantiedagen,

groet
    uit Roden

• 27 Augustus 2018 - 08:15

Hellen:

Wat hebben jullie weer een fantastische reis gemaakt. En wat hebben jullie veel gezien, leuk hoor om te lezen wat jullie allemaal hebben beleefd. En wat een prachtige foto's, laat staan hoe het is om die dieren allemaal in het echt te mogen bewonderen. Geniet nog even van de laatste paar dagen en ik zie je volgende week weer op school.

Groetjes Hellen

• 27 Augustus 2018 - 08:45

Margreet:

fantastisch, wat een foto's. Het weer is daar dus ongeveer hetzelfde als hier... maar het uitzicht is geweldig

goede laatste dagen daar en tot in Nederland

• 27 Augustus 2018 - 10:23

Els:

Lieve Petra,

Bedankt voor het mooie reisverslag met foto's; ik heb genoten van jullie avonturen.

Ik wens jou en Alexander een goede reis terug en tot gauw in Waterland.

Liefs, Els