Denemarken - Reisverslag uit Ajstrup, Denemarken van petra bos - WaarBenJij.nu Denemarken - Reisverslag uit Ajstrup, Denemarken van petra bos - WaarBenJij.nu

Denemarken

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

30 Juli 2017 | Denemarken, Ajstrup

Na een paar dagen rustig aan, gaan we alweer verder.
We hebben in Denemarken een paar afwisselende dagen gehad. Het weer was waarschijnlijk vergelijkbaar met Nederland. Regelmatig inktzwarte luchten waar dan een grote of kleine bui uitvalt. Gelukkig ook wel blauwe lucht met een heerlijk zonnetje.
We staan op een nette, zeer rustige camping bij Ajstrup. Zeer handig is de keuken met oven, magnetron, gasstellen en picknicktafels. We missen alleen de vaatwasser:)
We hebben in de omgeving ( Oost-Jutland) 2 wandelingetjes ( 5 km en 9.2 km) gemaakt. Het is een mooie glooiend landschap. Veel bossen en ook veel graanvelden, waar je prachtig tussen kunt lopen. We zijn ook een middag naar Arhus geweest. Deze gezellige stad ligt op 15 km van de camping. Musea gaan helaas vroeg dicht, dus we hebben alleen de grote kerk met toren van binnen bekeken. Er is een gezellige boulevard en mooie winkelstraten.
Natuurlijk zijn we ook en dagje naar Legoland geweest. Het weer was niet geweldig. Het voordeel is dat er dan niet heel veel mensen zijn. De wachttijden waren hierdoor kort. Veel mensen liepen rond in malle Lego-regenjassen. Wij hadden gewoon een parapluutje. Bij de ingang stonden direct mooie bouwwerken gemaakt van honderdduizenden legosteentjes. Natuurlijk zagen we daar ook Amsterdam, maar ook havens, een melkfabriek, bootsluis, alle hoge torens van de wereld, het Deense parlementsgebouw, etc. Erg leuk. De attracties waren verder verdeeld in klein en groot. Het kleine spul hebben we links laten liggen. De achtbanen, schietspellen en andere rare draaidingen moesten we natuurlijk wel doen. Het park is niet bijzonder groot. Na een paar uurtjes hadden we alles wel gezien. Erg duur, niet heel spectaculair, maar gedaan.
We hebben helaas niet in zee gezwommen. Een beetje koud.
Morgen rijden we naar Hirthals. Hiervandaan nemen we dinsdag de boot naar Noorwegen. We gaan morgen natuurlijk nog even langs Skagen om de botsing van de zeeën te zien.
Wordt dus vervolgd vanuit Noorwegen.

• 30 Juli 2017 - 21:37

Henk En Tonny:

Hoi Petra en Alexander,

Ook hier is het niet zo mooi weer. Zon en regen maar niet echt koud. Volgens het weerbericht komen er wel een paar droge dagen aan. Veel plezier nog en we wachten je volgende verslag af.
    Groetjes,
    (o)pa en (o)ma XXX

• 31 Juli 2017 - 07:53

Wina:

Het klinkt weer goed. Wens jullie heel veel plezier alvast in Noorwegen en een behouden vaart.
    Groetjes, Iris. Ruben en Wina.

• 31 Juli 2017 - 10:29

Hermy & Wim:

Ha die Petralexander,

Alweer een afwisselend begin. Mooi wat jullie altijd ondernemen en met ons delen. Zo zijn we zelf ook een beetje weg. Gaan jullie dat zwemmen nog inhalen of is het water langs de kusten echt overal te koud?
    Liefs van ons

• 31 Juli 2017 - 13:08

Marit:

Maak je wel even een paar foto's in Skagen. Dat staat nog op onze 'to-do-lijst en ik ben erg nieuwsgierig.

• 31 Juli 2017 - 15:28

Gerrit En Marianne:

Dag Petra en Alex.

Leuk verslag. Het weer is hier ook zo. Heel veel plezier in Noorwegen en een goede overtocht.

Marianne en Gerrit

• 31 Juli 2017 - 19:21

Hellen:

Klinkt goed/bekend allemaal :) !
    Skagen is ook een leuk klein vissersplaatsje. Daar hebben ze een heerlijk snoepwinkeltje waar ze heel bijzondere zuurtjes maken en je kunt er heerlijk vis eten! (Nee, niet in dat snoepwinkeltje natuurlijk…)
    Voor de botsing tussen de 2 zeeën moet je eventjes nog een beetje verder doorrijden, je auto daar op de parkeerplaats zetten en dan nog een stuk(je) strand lopen. Heerlijk om uit te waaien en bijzonder om te zien hoe die twee zeeën botsen.
    Veel plezier nog en een fijne overtocht.

• 01 Augustus 2017 - 08:47

Maartje:

Al weer veel gezien. knap he wat ze met die lego steentjes allemaal kunnen doen.

Zo fijn die ingerichte keukens, op heel veel campings in het noorden kom je dit fenomeen tegen . Zeker als het regent of hard waait is het erg fijn. We hebben er hele mooie gezien en ook fijn dat je er droog kan zitten.
    Ja alleen die vaatwasser!!!!!!!

Geniet van jullie reis ,Noorwegen is heeeeel mooi.

groetjes Dirk en Maartje