Sognefjord - Reisverslag uit Vangsnes, Noorwegen van petra bos - WaarBenJij.nu Sognefjord - Reisverslag uit Vangsnes, Noorwegen van petra bos - WaarBenJij.nu

Sognefjord

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

11 Augustus 2017 | Noorwegen, Vangsnes

Het weer blijft erg wisselvallig in dit deel van Noorwegen.
We zijn mensen tegen gekomen, die net zo lang onderweg zijn als wij en de korte broek nog niet uit gehad. Wij hebben de lange mouwen nog niet uit gehad. Helaas. Gelukkig is het tussen de buien door regelmatig droog, zodat we toch wel leuke dingen kunnen doen.
Vanuit Aksdal hebben we een beetje rare route genomen. We zijn eerst weer naar het zuiden gereden, om de Preekstoel te beklimmen. Een zeer toeristisch gebeuren, maar erg mooi. We waren wat later op de middag waardoor meer mensen omlaag dan omhoog gingen. Na 1 1/2u klimmen waren we boven. Met nog veel anderen. Helaas bewolkt, maar toch zeer indrukwekkend. Natuurlijk wilde Alexander met de benen over de rand bungelen. Ik durf dat echt niet meer, maar hij dus wel.
De volgende dag zijn we weer naar het noorden gereden, richting Bergen. Via de Noordzeeroute, met 3 veerboten, prima te rijden. In Bergen wilde ik een korte stop doen om de haven en Bryggen te bekijken. Beetje druk, maar ook gelukt. Het laatste stuk van de route ging over smallere wegen met haarspeldbochten, door een skigebied met hier en daar nog een beetje sneeuw. Erg ruig en kaal. Op de camping bij het Sognefjord hebben we 4 dagen gestaan. We hebben een beetje cultuur gesnoven in de dorpjes, een lange wandeling dor de bergen gemaakt, een boottocht gemaakt door een fjord en ook enkele gletsjers bekeken. Deze gletsjers kun je helaas niet op. Misschien nog als we dichter langs de Jostedalsbreen rijden.
Morgen rijden we weer verder. We willen naar Vettisfossen. Een aantal hoge watervallen, waar je langs kunt lopen als je een paar uurtjes loopt. Daarna dus via Jotunheimen door richting Geiranger.
De wegen worden steeds smaller, steiler ( 8 - 12 %), en bochtiger (haarspeld)). Vaak is de weg maar 1 baan met een paar uitwijkplekken. Niet mijn favoriet, maar als je mooie dingen wilt zien....
We blijven hopen op beter weer, maar zijn nu ook al tevreden wanneer het droog is.

• 11 Augustus 2017 - 17:18

Hermy&Wim:

Het blijft allemaal heel spannend klinken hoor. Wij snappen dat van die bungelende benen wel, van jullie allebei dus......
    Geniet van wat je nog te wachten staat.
    Liefs, ons

• 11 Augustus 2017 - 18:21

Aly:

Prachtige foto's,wat een natuur
    Jammer dat het weer niet mee wil werken maar er is nog tijd ,gewoon moed houden
    Maar vooral genieten , nogmaals veel plezier
    Lieve groetjes , ook van Elibert

• 11 Augustus 2017 - 19:06

Henk En Tonny:

Jammer dat die mooie blauwe wolken niet mee willen werken. De fjord bij Geiranger hebben wij ook bevaren daar zijn ook mooie watervallen zoals de 7 zusters en de bruidssluier. We duimen voor jullie voor mooi weer en geniet van de mooie natuur.
    Groetjes,
    (o)ma en (o)pa XXX

• 11 Augustus 2017 - 19:26

Wina:

Het klinkt wel allemaal heel goed, ondanks het mindere weer. Hier is het af en toe koud, maar (nog) geen regen. Veel plezier op jullie volgende route en rijd voorzichtig.

Groetjes, Iris, Ruben en Wina.

• 11 Augustus 2017 - 20:02

Ria En Leo:

Wil nog niet echt lukken met het weer ,maar jullie genieten en dat is het belangrijkste .
    nog heel veel plezier ,en voorzichtig rijden .

• 11 Augustus 2017 - 22:11

Bernadette:

Jammer dat het nog steeds niet zo lekker weer is.
    Maar jullie hebben wel al prachtige natuur gezien.
    Eng zeg die preekstoel. Ik snap wel dat je niet met je benen wilde bungelen. Ik durf daar niet eens te staan denk ik.
    Veel plezier verder.

• 14 Augustus 2017 - 10:11

Maartje:

Fijn dat jullie toch heel veel leuke dingen zien ondanks het mindere weer.

Het is een ontzettend mooi land en ja dat weer kun je helaas niet veranderen.

goede reis
    Maartje

• 16 Augustus 2017 - 11:05

Els :

Top reis, Petra en Alexander!