Sao Paulo en naar huis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van petra bos - WaarBenJij.nu Sao Paulo en naar huis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van petra bos - WaarBenJij.nu

Sao Paulo en naar huis

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

27 Augustus 2016 | Nederland, Groningen

Na de tropische hitte van de jungle vliegen we naar Sao Paulo. Hier blijven we nog 2 nachten/1 dag voor we onze internationale vlucht naar huis hebben.
Sao Paulo is zeer groot. Het is onze laatste dag, dus we hebben niet zo veel zin meer om fanatiek van alles te ondernemen. Van ons hotel naar het centrum is al een onderneming met 1 bus en 2 metro's. In Sao Paulo is een soort hop on hop off bus zoals in veel grote steden. Je moet hier alleen niet te veel hoppen, want de bus gaat slechts 3 x per dag. We doen een rondje langs een aantal bijzondere plekken in het centrum van Sao Paulo. Dit rondje duurt 2 u, dus we krijgen een redelijke indruk. Nadat we op een pleintje bij een klein kraampje geluncht hebben, lopen we nog naar de grote kathedraal bij het plein van Se en ook naar een ander pleintje met een klein oud kerkje. We zijn er dan wel klaar mee en gaan met een ijsje op het plein mensen kijken. Zeer interessant. Er loopt een zeer grote groep vnl. mannen. Sommigen verkopen iets op een kleedje, velen kletsen wat. Plotseling verplaatst de hele groep zich zo'n 25 m. Na een paar minuten worden weer kleedjes uitgespreid. Er wordt echt van alles verkocht, sieraden, schoenen, wiet, drank, etc. Wanneer de hele groep weer gehaast een paar meter opschuift, zien we ook de oorzaak. Er lopen 2 agenten over het plein. Blijkbaar maken die toch indruk op die grote groep. Ondertussen lopen mensen gewoon langs, bijv naar het metrostation. Niemand wordt lastig gevallen of bedreigd. Het voelt ook niet onveilig. Blijkbaar leeft een groot deel van deze mensen hier in de buurt van het plein. Er staan wat kleine tentjes, hier en daar liggen dekens en er ligt wasgoed bij de vijvers te drogen. Jammer dat er zoveel mensen op straat moeten leven.
Op donderdag doen we lekker rustig aan. Onze vlucht is pas in de middag. Ik haal ontbijt op, zodat Alexander kan uitslapen en we kunnen ontbijten op bed. Alle spullen die mee moeten worden in de rugzakken gestopt. Een paar oude, te kleine spullen laten we achter. Iemand kan ze vast nog wel gebruiken. Met de shuttle van het hotel worden we naar het vliegveld gereden. Vooraf inchecken was niet gelukt, doordat er een probleem zou zijn met de reservering. Gelukkig blijkt er niet aan de hand en mogen we mee naar Madrid. In het vliegtuig gaat bijna niemand slapen. We zitten nog in het tijdschema van Brazilië. Als we landen in Madrid zijn we wel moe, het is opeens 6 u s'morgens. Na een stop van 2 u begint de laatste etappe van de reis. Naar Amsterdam.
We worden al opgewacht door pa en ma. Ze staan al te zwaaien. We doen er bijna 1 u over om de bagage te krijgen. Er komen wel 6 verschillende vliegtuigladingen op 1 band! Nu eindelijk weer een kopje koffie en bruin broodje. Lekker.
We worden helemaal naar huis gereden. Luxe hoor.
De was is alweer gedaan, de boodschappen liggen in de koelkast. Heerlijk om gewoon schone kleding uit de kast te kunnen pakken ipv het minst vieze uit de rugzak. We waarderen alle luxe van ons huis weer.
Het is een geweldige reis geweest. We hebben weer veel gezien en gedaan. Veel natuur en dieren gezien. Veel verschil in temperaturen, van thermo- ondergoed met 3 dekens naar een hemdje en ventilator. Veel verschillende vervoersmiddelen gebruikt, bus, boot, taxi, vliegtuig, fiets. Veel talen gehoord, waarvan Portugees toch niet te volgen, helaas.
Van Alexander mag jet de volgende keer wel wat korter. 6 weken je vrienden, filmpjes, spelletjes missen , dat is wel lang. We zullen zien. Nog geen idee van een volgende bestemming, maar we vinden het erg leuk als jullie ons blijven volgen. Met of zonder reacties.

• 27 Augustus 2016 - 21:35

Henk En Tonny:

We zijn blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn en dat de vakantie een succes was. We hebben met plezier meegeleefd met jullie avonturen.
    Groetjes,
    (o)pa en (o)ma
    xxx

• 27 Augustus 2016 - 22:28

Els:

Terwijl Storm heerlijk ligt te slapen en jij misschien nog in Waterland op het feestje zit, lees ik het laatste avontuur van jou en Alexander. Een prachtig, enerverende reis hebben jullie gemaakt en fijn dat ik een beetje mee kon liften.
    Geniet nog maar na!
    liefs

• 27 Augustus 2016 - 23:37

Bernadette:

En dan zit het er alweer op.
    Jullie hebben wel veel gezien in deze weken. Een vermoeiende reis lijkt mij. Je bent nu misschien wel aan wat rust toe ;-)
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en dat wij konden meegenieten van jullie reis.
    Groetjes Bernadette

• 28 Augustus 2016 - 16:07

Jowilti:

Welkom thuis, Petra en Alexander!

• 28 Augustus 2016 - 20:23

Itty Oostendorp:

Hallo Petra en Alexander,

Wat een mooie reis hebben jullie weer gemaakt. We hebben de verslagen met veel belangstelling gelezen. Na jullie enthousiaste verslagen weet ik zeker dat Zuid-Amerika op ons lijstje blijft staan. We wachten op jullie mooie mondelinge verslagen.

Groeten, Ludo en Itty

• 28 Augustus 2016 - 21:27

Hans:

Hallo Petra en Alexander,

wat een prachtige reis en bedankt voor jullie mooie verslagen.

Hartelijke groet,

Tineke & Hans.

• 30 Augustus 2016 - 23:11

Ad Beijaard:

Hoi Petra,
    Wat een mooie reis hebben Julie weer gemaakt we vonden het weer erg leuk om je verslsgen te lezen, goed dat jullie weer goed thuis zijn gekomen.

Groet Ad en Joke

• 04 September 2016 - 10:07

Anneke:

Dag Petra en Alexander, wat hebben jullie weer veel gezien en gedaan. Leuk om te lezen en je hebt weer mooie foto's gemaakt. Veel dieren en vogels, etc. Het lijkt mij wel heel vermoeiend al dat reizen (en wachten op je vervoermiddel).
    Groetjes Anneke en Marijke.