Week 1 Vietnam - Reisverslag uit Phan Rang-Tháp Chàm, Vietnam van petra bos - WaarBenJij.nu Week 1 Vietnam - Reisverslag uit Phan Rang-Tháp Chàm, Vietnam van petra bos - WaarBenJij.nu

Week 1 Vietnam

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

27 Juli 2022 | Vietnam, Phan Rang-Tháp Chàm

Dit jaar ga ik alleen op reis. Alexander gaat lekker met vrienden weg, dus ik ga ook zelf. Helemaal alleen zie ik niet zitten, dus het wordt een groepsreis. Met Sawadee 29 dg naar Vietnam. Er is nogal gedoe op Schiphol. Op tijd aanwezig dus. Desalniettemin veel stress, doordat alle controles idd erg lang duren. Gelukkig wacht het vliegtuig waardoor iedereen, sommigen verhit van het haasten, toch mee kan. Na een lange vlucht, komen we rond etenstijd aan in Ho Chi Minh city. Onze reisleider staat ons al op te wachten. Ipv naar het hotel, worden we direct naar een restaurant gebracht. Niemand hoeft dan, vermoeid door de reis, door de stad te dwalen op zoek naar eten. Het is een chic restaurant, eten smaakt goed, gelukkig normaal bestek naast de stokjes.

De volgende dag bezoeken we een stukje van de VietCong tunnels. Het oorlogsmuseum maakt grote indruk. Vietnam is erg veilig, dus we kunnen zonder gevaren door de stad dwalen. Oversteken is echter wel een dingetje met al die scooters. Gewoon rustig in 1 tempo doorlopen, dan rijden ze netjes om je heen of stoppen ze zelfs.

Het is alweer dag 4 van de reis wanneer we naar de Mekongdelta rijden. Op prima mountainbikes gaan we hier 3 dagen fietsen. Er zijn veel lintdorpen, marktjes, rijstvelden, slingerende riviertjes. Erg leuk. Jammer dat het zadel erg hard is, geeft wel wat zadelpijn.

Via Ho Chi Minh city rijden we met de bus naar het oosten. In de bergen is het duidelijk koeler, aangenamer van temperatuur. Er is hier erg veel landbouw, maar helaas vooral in kassen. Het landschap bestaat hierdoor voor een grot deel uit plastic. We bezoeken verschillende tempels. De één nog gekker dan de ander. Lekker kitsch en kleurrijk. Wanneer we naar de kust vertrekken heb ik last van mijn darmen. Het is erg lang geleden dat ik op reis ziek ben geweest. Ik heb het aardig te pakken. Ook verschillende reisgenoten hebben last. Geen idee waarvan, maar hopen dat het snel over is. Ik red het eerst zonder immodium, wil de boel ook niet helemaal blokkeren. Veel drinken, banaantjes en cola zijn het medicijn. Gelukkig verblijven we 2 nachten in een luxe resort aan de kust. Terwijl de groep op excursie gaat, neem ik een dagje vrij. Hopenlijk morgen weer fitter op reis. In 2 etappes naar Hoi An.

• 27 Juli 2022 - 10:19

Tonny:

Dat is niet fijn dat je nu je (lekker kan zwemmen en snorkelen) ziek ben. Hopelijk gaat het snel weer over want op reis met diarree is hopeloos. Toch maar immodium en daarna maar weer aan fruit. Beterschap. En toch ook heel veel plezier.
    Groetjes,
    Pa en ma

• 27 Juli 2022 - 10:58

Marit:

We hopen dat je inmiddels weer op de been bent! Om te genieten van dat prachtige land. Heel veel plezier nog.

• 27 Juli 2022 - 11:04

Jenny:

Leuk Petra, weer een mooie reis. Hoop dat je darmen inmiddels ook gewend zijn aan het eten en temperatuur. Geen sla en ongeschild fruit eten. ;-P
    Veel plezier.
    Jenny

• 27 Juli 2022 - 17:43

Anneke:

Hoi Petra, wat jammer van de diarree, n.b. bananen bevorderen juist de stoelgang!
    Maar hopelijk ben je al weer hersteld en kan je genieten van weer een mooie reis.
    Heel veel plezier.
    Anneke en Marij

• 27 Juli 2022 - 20:07

Bernadette:

Hoi Petra
    Leuk dat we weer mee kunnen lezen wat je meemaakt op reis.
    Jammer van al die kassen in het plastic. Dat maakt het landschap er niet mooier op! Het zal een fantastische ervaring zijn deze reis! Hopelijk ben je ondertussen weer opgeknapt. Het is wel te verwachten last van je darmen op een reis in Vietnam. Wel jammer dat je daardoor een dag niet mee kon.
    Elke dag een glaasje cola drinken en bij elke maaltijd een beetje brood eten, schijnt te helpen.

Geniet verder van je mooie reis!

Groetjes Willem en Bernadette

• 28 Juli 2022 - 14:54