Week 3Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van petra bos - WaarBenJij.nu Week 3Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van petra bos - WaarBenJij.nu

Week 3Vietnam

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

07 Augustus 2022 | Vietnam, Hoi An

De tijd vliegt. We zitten alweer in week 3 van de rondreis door Vietnam.

We reizen steeds verder naar het noorden. Hoi An is een heel stuk toeristischer dan we tot nu toe gezien hebben. Er zijn heel veel winkeltjes en kleermakers. Velen laten kleding op maat maken. Ik bestel een overhemd voor Alexander. Hoop dat het gaat passen.

In Hoi An bezoeken we een grote tempel, My Son. Beetje vergelijkbaar met de grote broer, Ankhor What, in Cambodja. Ook volg ik een kookworkshop, dus na de vakantie hopelijk ook thuis Vietnamese hapjes.

We rijden verder naar Hue. Hier is in de bergen een groot aantal grotten met allerlei tempels. Lekker koel, erg mooi.

De reis wordt een beetje versneld door de nachttrein naar Hanoi. We hebben per 4 personen een couchette met 2 stapelbedden. Prima te doen. In Hanoi is het redelijk relaxed. s'Morgens doen heel veel mensen oefeningen rond het meer. Met een Hop-on hop-off bus doen we een rondje door de stad. Erg warm, weinig te zien. Gelukkig komen we nog terug in Hanoi, dus nog tijd om leuke plekjes te bekijken.

Vanuit Hanoi trekken we naar de bergen. Hier maken we kennis met verschillende bergvolken. Deze ethnische groepen hebben nog veel eigen klederdracht. We gaan wandelen tussen de rijstvelden en bamboebos. Een beetje glibberig, doordat het heeft geregend, maar wel heel erg leuk. Overnachten doen we voor 1x in een homestay, op een slaapzaal. Iedereen is moe van het wandelen, dus geen probleem.

We komen vlak langs de grens met China als we verder rijden door de bergen. Het is hier een door Unesco beschermd gebied met mooi Karstgebergte. Zeer smalle weggetjes, zeer veel bochten, mooie uitzichten, maar altijd toeteren voor een bocht!

We genieten van alle kleuren op de marktjes, van de kleding. Het eten is lekker, en met stokjes eten gaat steeds beter.

De laatste dagen wat meer last gehad van regen. Hopelijk gaat dat beter wanneer we voor de laatste week weer terugkeren naar de kust.

Wordt vervolgd.

• 07 Augustus 2022 - 14:03

Tonny En Henk:

We volgen je al dagelijks op Polarsteps,, maar het is ook leuk zo'n uitgebreid verslag te lezen.
    Geniet nog maar van je laatste week.

Groetjes van ons.

• 07 Augustus 2022 - 14:39

Jowilti:

Hallo Petra,

Zo leuk dat we ook dit jaar weer mogen meereizen. Prachtige reisverhalen, een heel prettige schrijfstijl heb je en het leest lekker weg met mooie foto's!
    Veel plezier in Vietnam met al die schitterende indrukken!

Mariska en ik hebben overigens veel plezier van de verslagen van jouw voorgaande reizen. Die zijn nog altijd te zien evenals de foto's. Vorig jaar waren wij ook in Scandinavië en hebben ook de Preikestolen gedaan. Maar dan niet in de slechts anderhalf uur die jullie nodig hadden, maar pas na drie uur! We gaan jullie andere verslagen ook weer teruglezen.

Doe de groetjes aan Alexander!

Groetjes van Jowilti:
    fam.karelsz@gmail.com