Richting Dover - Reisverslag uit Eastbourne, Verenigd Koninkrijk van petra bos - WaarBenJij.nu Richting Dover - Reisverslag uit Eastbourne, Verenigd Koninkrijk van petra bos - WaarBenJij.nu

Richting Dover

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

09 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Eastbourne

Na een paar dagen aan de Jurassic coast zijn we met de trein een stukje verder gereisd. Helaas niet veel fossielen gevonden, maar wel gewerkt aan een nieuw kleurenpatroon op het lijf. Helaas een beetje verbrand. Na 3 treinen en een aantal uren zijn we in Portsmouth aangekomen. Hier stappen we op de veerboot naar Isle of Wight. Het is maar 15 min varen, maar direct veel toeristischer. Zeer veel Engelsen gaan hier zelf ook op vakantie. Ook hier is het weer nog wisselvallig. De eerste dag rijden we een klein rondje, maar blijven vooral lui in de tent. Het regent en waait. Bij het strand zien we vanuit een cafeetje de Engelsen met plastic regenjasjes en omklappende parapluutjes. Wij nemen nog maar een warme chocomel met een stuk cake. Gelukkig is het de 2e dag wel lekker weer. We bekijken het Carisbrooke castle waar een riddersteekspel te zien is. Ook gaan we naar het Osborne House. Het vakantieverblijf van koningin Victoria. Een soort paleis het Lo, maar dan veel groter. Vlak voor sluitingstijd zien we prinses Anne met gevolg. Ze komt hier blijkbaar ook even kijken.
Na 2 dagen op Wight zijn we nu richting Dover vertrokken. De wegen zijn nu een stuk vlakker. Doordat we nu zelf een weg moeten zoeken, weten we niet altijd hoe ver het rijden is. Het lijkt meestal dichterbij dan het is. Eergisteren zijn we langs de kust gekomen, o.a door Brighton. Mooie boulevard, veel mooie huizen, zeer koud zeewater. Gisteren zijn we doorgereden naar Eastbourne. Ook hier is het zoeken naar campings. Veel chaletparken, of caravanparks, maar weinig campings. Gelukkig toch weer een plekje gevonden. Vandaag is het regenachtig, dus straks oude gebouwen bekijken in Eastbourne en vanmiddag nog even naar het strand. Het is nu nog ong 100 km naar Dover. We nemen daar nog een paar dagen de tijd om de omgeving te bekijken. Het valt niet mee om jullie op de hoogte te houden, doordat er zeldenb internetcafe`s te vinden zijn. Bijna iedereen heeft natuurlijk zijn eigen spullen mee:(
Na hard werken doen we het nu dus wat rustiger aan. Hopelijk werkt het weer ook wat meer mee, dan kunnen we ook nog zwemmen in zee.
Hopelijk meer vanuit Dover, incl foto's.

• 09 Augustus 2013 - 14:10

Henk En Tonny:

Hallo Petra en Alexander,

Het is te hopen dat jullie nog wat mooi weer krijgen de laatste week. Ook in Nederland is het nu wisselvallig en lagere temperaturen. Dus nu nog maar even rustig aan zodat jullie weer uitgerust aan het nieuwe schooljaar kunnen beginnen.
    Nog veel plezier.
    (o)ma en (o)pa XXX

• 11 Augustus 2013 - 20:16

Ria En Leo .:

Het begint al weer aardig op te schieten de vakantie ,en wij hopen dat het toch nog aardig weer gaat worden.
    De laatste 100 km naar Dover is toch nog een stuk fietsen.
    Nog heel veel plezier daar .