onweer - Reisverslag uit Ootmarsum, Nederland van petra bos - WaarBenJij.nu onweer - Reisverslag uit Ootmarsum, Nederland van petra bos - WaarBenJij.nu

onweer

Door: petralexander

Blijf op de hoogte en volg petra

13 Juli 2010 | Nederland, Ootmarsum

We zijn onderweg.Het was de eerste dagen erg warm om te fietsen. Zeer regelmatig stoppen om te drinken was noodzaak. Gelukkig ging een groot deel van de route door de bossen.
De eerste reisdag verliep van Groningen naar Borger. Mooie Hunebedden onderweg en veel bos. De camping die we zochten bestond niet meer, maar gelukkig vonden we een andere. Toen we langs het Nije Hemelriek reden zijn we gestopt en met kleren en al heet water in gelopen. Heerlijk verfrissend!!
's Nachts was er onweer, maar binnen hebben we alles droog gehouden.
dag 2: Borger- Schoonebeek. Weer een zeer warme dag. In de grotere plaatsen is de route moeilijk te vinden, verder volgen we vooral bordejes LF14a. Weer door veel bos, lekker in de schaduw. Helaas zijn er veel dazen en muggen, die ons erg lekker vinden. Dit keer ligt de camping gewoon langs de route. Onze gastheer en -vrouw zijn zeer gastvrij. De camping is knus, met veel speeltuig voor Alexander en een handige picnictafel naast de tent. 's Avonds kijken we voetbal, maar we kennen het resultaat...
Dag 3: na weer een hevige nacht vol onweer starten we rustig. Pas om 11u vertrekken we voor het duitse stuk van de route. Er is een weeralarm uitgegaan, dus we houden de lucht in de gaten. Het is een leuke route, eerst langs de ja-knikkers.Langs het kanaal zijn weer veel insecten. Door het bos moeten we zelfs over een zandpad. Zwaar hoor met het karretje!
We zijn vlak bij een dorp als de lucht heel donker wordt. We zijn net op tijd om te schuilen onder een carport van een garage. Een ouder stel op fietsvakantie, staat er ook. Even later wordt het donker als de nacht. Het waait, regent en onweert. Net op tijd! Na 1.5 u gaan we weer verder. Buiten het dorp zien we de ravage die deze storm heeft aangericht. Vele takken afgebroken, schoorstenen verdwenen, hele bomen op de weg. Onze route wordt helaas ook geblokkeerd. Natuurlijk rijden we verkeerd. Gelukkig komen we uiteindelijk in Ootmarsum. Zeer moe van alle heuvels en tegenwind. We blijven nu een paar dagen in dit mooie dorp. Lekker uitrusten en genieten van de omgeving.

• 13 Juli 2010 - 10:52

Wina:

Heb de afgelopen dagen een aantal keren aan jullie gedacht. Hoe het jullie zou vergaan met dit weer. Gelukkig hebben jullie het goed doorstaan. Hier in Groningen stonden hele straten blank, maar hoewel de naam anders doet vermoeden, bleef waterland "droog".
    Nu lekker een paar dagen rust en genieten!!!!!

Wina, Ruben en Iris

• 13 Juli 2010 - 13:30

Hermy En Wim:

Het is net een spannend jongensboek.

• 13 Juli 2010 - 15:56

Ludo En Itty:

Jullie zaten ook net in het hevigste stuk van het onweer. Gelukkig hebben jullie alles heel gehouden (beter dan die zoon van ons). Nu maar hopen dat dit niet vaker voorkomt en dat het de nachtrust niet te veel verstoord.

• 14 Juli 2010 - 11:16

Marit:

Wij zaten zaterdagnacht in onze cabrio (met dak dicht!) op de afsluitdijk toen het onweer los barstte. Ik was best bang en voor jullie moet het in het tentje ook wel hevig zijn geweest. Ik hoop dat het vandaag mee gaat vallen! Geniet lekker van jullie "vrije" dagen.

• 14 Juli 2010 - 14:37

Elibert En Aly:

Gelukkig hebben jullie het slechte weer goed doorstaan,We hebben veelaan jullie gedacht, met je huis is alles in orde,geen schade.
    Nu maar lekker genieten, Ootmarsum is leuk he.
    Veel plezier en tot de volgende keer.

• 14 Juli 2010 - 18:05

Ria Leo,:

Hallo ,we hebben het met veel aandacht gelezen.
    leuk om het zo te kunnen mee leven.
    we hopen dat de weer goden het goed met jullie op hebben op dit moment is het hier ook heel slecht weer . tot de volgende keer .
    groetjes van ons .

• 14 Juli 2010 - 19:53

Els:

Vanuit Buenos Aires volg ik jullie avontuur.

Jij en Alexander in de regen, wij in de winter en in de kou (overdag 9 graden). Als ik naar Brazilie vertrek dan wordt het iets warmer.

Geniet van jullie mooie fietstocht!

Groetjes, Els

• 15 Juli 2010 - 08:40

Marianne En Gerrit:

Wat een verhaal zeg! Spannend met onweer in een tent.Jullie zijn door de geboortestreek van Gerrit gereden( Omgeving Coevorden, de Duitse bossen waar jullie doorheen hebben moeten ploeteren zijn hem bekend,wat wilder dan we hier gewend zijn)Ootmarsum is fraai. geniet er maar fijn van en dan tot later.xxx

• 15 Juli 2010 - 12:00

(o)pa En (o)ma:

Hallo Petra en Alexander,

Gelukkig dat jullie hebben kunnen schuilen en hoop dat het gisteren ook niet zo erg was in Ootmarsum. Andre Rieu was geweldig maar in Limburg ging het ook aardig tekeer gisteren. Wij zijn nu weer thuis en zien jullie zaterdag in Beekbergen. Goede reis verder.