Zuid Limburg - Reisverslag uit Valkenburg, Nederland van petra bos - WaarBenJij.nu Zuid Limburg - Reisverslag uit Valkenburg, Nederland van petra bos - WaarBenJij.nu

Zuid Limburg

Door: petralexander

Blijf op de hoogte en volg petra

24 Juli 2010 | Nederland, Valkenburg

Via een mooi rivierenlandschap zijn we naar het zuiden gereisd. Veel langs het water, maar ook door landerijen en bossen. Nog steeds regelmatig op onverharde wegen, maar dat is dankzij de nieuwe bandjes geen probleem.
Na Beekbergen zijn we naar Groesbeek gereden. Helaas was Berg en Dal echt een berg te hoog. Halverwege de beklimming zijn we rechtsomkeert gegaan. We hebben niets meegekregen van de 4-daagse, behalve veel mensen overal. In Groesbeek hebben we het militaire museum bezocht. Na de heuvels rondom Nijmegen zijn we naar Well gereden. Het kasteel daar is mooi. Op de route moesten we diverse keren de Maas oversteken. Dit gebeurde meestal met kleine pontjes. Dit vormt een leuke onderbrekeing van de tocht. In Roermond was er meer voor nodig om een camping te vinden. Na wat heen en weer rijden en vragen stonden we uiteindelijk toch bij een jachthaven. Helaas waren er op dit mooie plekje aan het water ook ratten!! Het laatste deel van de tocht naar het zuiden, naar Valkenburg verliep moeizaam. De route LF3 konden we niet goed vinden. Er zijn heel veel leuke kronkelweggetjes, maar wij wilden gewoon naar het zuiden, richting Maastricht. Gelukkig zijn er veel aardige mensen in Limburg, die een uitgebreide routebeschrijving geven(die weg kun je beter niet nemen, want daar moet je teveel klimmen met zoveel bagage.) Tijdens een enorme bui hebben we geschuild onder een viaduct. Na dik een uur pauze konden we weer verder. De zuid-limburgse heuvels zijn zwaar, maar naar beneden blijft leuk.
Nu een paar dagen bijkomen. Helaas had Alexander te hard op een snoepje gebeten en moesten we vanmorgen snel naar de tandarts voor een nieuwe vulling. Hierdoor viel onze dagplanning in duigen en waren we te laat voor een bezoek aan de steenkoolmijn. Morgen gaan we met de trein naar Maastricht.
Dan verder door Belgie, hopelijk in gezelschap van onze neef en nicht.

• 24 Juli 2010 - 16:48

Pa En Ma:

Hallo Petra en Alexander,

Leuk weer van jullie te horen. We hadden jullie sms al gehad en in Roermond en nu alweer in Valkenburg. Het weerbericht geeft morgen kans op een regenbui en op woensdag schijnen er veel buien te komen maar verder ziet het er goed uit komende week. Soms een beetje veel wind en natuurlijk de verkeerde richting. Hopenlijk blijven jullie geen dokters en tandartsen meer nodig te hebben en wensen wij jullie nog een goede reis met Gina en Nick.
    Groetjes(o)ma en (o)pa

• 25 Juli 2010 - 10:48

Marianne En Gerrit:

Prachtige tocht! Gerrit heeft langs de Maas het Pieterpad gelopen en samen met Marianne veel in Limburg gekampeerd. We vinden Maastricht ( na Groningen en mischien Amsterdam)de fijnste stad van het land. WE WENSEN JULLIE HEEL VEEL PLEZIER. En sterkte met je vullingen Alexander, stoere fietser!Pas op voor de Cauberg!Een kuitenbijter.

• 25 Juli 2010 - 18:22

Ria Leo.:

Het valt allemaal niet mee lees ik al,zorg je er wel voor dat het mannetje niet helemaal versleten raakt.
    nog veel pret.

• 28 Juli 2010 - 19:54

Els:

Hoi Petra en Alexander,

Wat een kanjers zijn jullie! En een prachtig reisverslag. Ik ben weer terug uit Argentinie en ben me aan het voor bereiden voor een weekje Stockholm, en voor het schoonmaken van mijn huis voor mijn neef Jeroen die 2 weken komt logeren met zijn vrouw en kinderen. Ook de tuin heb ik aangepakt en heb jullie biobak gebruikt. Hopelijk is dat goed, want ik weet niet wanneer jullie thuis komen. Geniet maar van de mooie fietstochten in Limburg en Belgie en tot gauw.

Lieve groetjes, Els