Eerste stop - Reisverslag uit Schoonhoven, Nederland van petra bos - WaarBenJij.nu Eerste stop - Reisverslag uit Schoonhoven, Nederland van petra bos - WaarBenJij.nu

Eerste stop

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

12 Juli 2013 | Nederland, Schoonhoven

Na 3 dagen fietsen hebben we de eerste pauze plek bereikt. Hier blijven we een paar nachten, voor we de boot naar Harwich nemen.
dag 1: Groningen - Darp
Na een onrustige nacht ( zenuwen/ dingen vergeten? ) beginnen we rustig aan. Niet om 9u, maar pas om 11.30u zitten we op de fiets. Ik wil het huis wel een beetje netjes achter laten, dus we zijn niet heel vroeg weg. Het eerste stuk van de reis hebben we onlangs nog gereden. Dit scheelt veel zoeken naar bordjes. We rijden via Peize, naar Norg, dan via het Fochteloërveen naar Appelscha. Hier hebben we pas nog een oefenweekend gehad, dus dit gaat soepel. Via leuke bospaadjes rijden we door het Drents-Friese Wold. Bij het Hunehuis in Darp stoppen we voor de eerste overnachting. We hebben vandaag 76 km gereden. We nemen eerst een ijsje voor we de tent opzetten. Helaas kruipen er direct verschillende teken over onze benen. Oppassen dus! Terwijl Alexander de laatste energie opmaakt in de speeltuin, ruim ik de tent in en maak eten. De eerste dag is prima verlopen.
dag 2: Darp - Harderwijk
Na een heerlijke nacht ( we waren lekker moe) gaan we vandaag verder naar het zuiden. Vlak bij de camping staan 2 hunebedden, die natuurlijk even beklommen moeten worden. Helaas rijden we hier al verkeerd. Door een afgesloten weg, komen we daar toevallig achter. We keren om en beginnen opnieuw. De eerste 15 km en 1 u verspilt. Om een beetje in te lopen, rijden we een stukje langs de doorgaande weg. Dit is niet erg gezellig, dus al snel pakken we de LF 9 ( lange fietsroute) weer op. Via Meppel rijden we naar Baarlo. Hier wijken we af van de route om Zwolle te vermijden. Via een pontje komen we in Genemuiden. Daar rij ik langs een supermarkt, zodat we met verse broodjes met ham, frambozen, aardbeien en Milk & Fruit heerlijke lunchen langs het water. Dan verder naar Kampen. De wind vol in de rug, we rijden meer dan 30 km/u! De hele dag kom je bijna niemand tegen, maar in Elburg (gezellig vestingstadje ) is het plotseling erg druk. De fut is er dan een beetje uit. Op zo'n 10 km van Harderwijk zijn een paar campings. We zoeken een plekje op het terrein bij de jachthaven. Vandaag 88 km gereden. Veel dijkjes en mooie oude dorpjes.
dag 3: Harderwijk - Schoonhoven
Na weer een goede nacht, staan we op tijd op. Er staat een fietsdag te wachten. Na het ontbijt ruimen we snel op. Om 9.15u zijn we op weg. Om 10u zijn we in Harderwijk. Ik had Alexander hier kibbeling belooft, maar dat is een beetje vroeg. We volgen nu lange tijd het Veluwemeer. De wind staat iets minder gunstig, maar het schiet toch lekker op. In Spakenburg houden we lange pauze. Op een bankje bij de oude Haven, genieten we van de mooie boten en een grote portie Kibbeling. Daarna gaat het via Baarn door de bossen naar Utrecht. Ook al ben ik hier geboren, de weg weet ik niet. We kunnen de bordjes lange tijd volgen, maar net na het station zijn we het kwijt. We komen door Lombok en ik herken zelfs wat oude straten. Na een uur zijn we eindelijk Utrecht weer uit. We zijn erg moe, maar besluiten toch door te gaan naar Schoonhoven. Om 18u komen we na 118 km aan. Nog even alle tassen afladen en dan kunnen we op de bank zakken. Even de billen wat rust gunnen. We worden vertroeteld met eten en drinken. We kunnen bijkomen tot zondagmiddag. Zondagavond nemen we de boot naar Harwich. We hopen dinsdag in Londen aan te komen en dan verder te berichten.

• 12 Juli 2013 - 20:16

Ria Leo:

Het is het begin dan gaan er meer dingen niet zoals je het zou willen.
    Rust nu maar lekker uit, dan gaat het zondag echt beginnen.
    Groetjes van ons .

• 12 Juli 2013 - 22:12

Jenny:

Veilige oversteek en heel veel plezier in GB. Enjoy!

• 12 Juli 2013 - 22:43

Wina:

Klinkt goed allemaal, nog geen rare dingen beleefd.

Feliciteer je vader ook van ons!!

We kijken nu al uit naar het volgende verslag.

• 12 Juli 2013 - 23:58

Tonny En Henk:

De billen komen nu even tot rust en zondag de oversteek. Het weer is voorlopig goed in het vooruitzicht.
    Fijne reis verder!

• 13 Juli 2013 - 14:16

Aly:

Tot dusverre hebben jullie het geweldig gedaan, in 3 dagen naar Schoonhoven, super Alexander!

Jij ook Petra, maar toch iets meer voor Alexander.

Het weer lijkt ook voor de volgende week goed, dat heb je dan alvast maar.

Heel veel plezier, hier gaat alles goed, geen post en de planten doen het nog 9 was ook niet best na een paar dagen] .

Een geode oversteek en tot hey volgende verslag.

Heel veel groetjes ook van Elibert.

• 13 Juli 2013 - 22:25

Ludo En Itty:

Hallo stoere fietsers,

Wat hebben jullie al veel gefietst en al veel meegemaakt.
    We wensen jullie een hele goede overtocht en denk er aan links rijden!
    We zijn benieuwd naar het eerste verslag uit Engeland.
    Groetjes, Ludo en Itty

• 14 Juli 2013 - 18:23

Maartje:

Hai,

wat een km's hebben jullie al gefiets zeg. Alexander je bent een grote bink!!!!!!!!!!!!! en een snelle fietser 30 km p u!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lekker even uitrusten bij opa en Oma en dan naar de overkant=engeland het overzeese AVONTUUR.

heel goede voorzetting van de reis.

groet uit Roden