Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van petra bos - WaarBenJij.nu Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van petra bos - WaarBenJij.nu

Londen

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

17 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Tjonge wat is het heet.
Na een rustige overtocht zijn we in Harwich aangekomen. Het is even wennen aan het links rijden. Het werken met de navigatie werpt nu zijn vruchten af. De eerste rotonde is nog een beetje lastig. We hebben geloof ik alle afslagen gehad, voordat de juiste gevonden is. Daarna kunnen we rijden volgens de instructies van de GPS. Eerst langs de boulevard van oud-Harwich, daarna via allerlei kleine paadjes richting Colchester. Hier nemen we een echte pauze. We nemen bij een pub een echt engels ontbijt. Na 2u fietsen hebben we dat wel verdiend. Het smaakt prima. Daarna missen we even alle attracties van deze oude stad, doordat we de route terug moeten vinden. Het is nu al erg warm en we schieten niet heel snel op. Het landschap met deze temperaturen doet me aan Toscane denken; glooiend en warm. In Danburry, na 85 km fietsen, gaan we op zoek naar een slaapplaats. Deze zijn niet ruim aanwezig. In ons boekje, Hart van Engeland route, staat een B&B. Deze blijkt al vol, maar de eigenaresse gaat direct iets proberen te regelen. Voor de grap zeg ik, dat we ook wel in de tuin kunnen kamperen. Dat vindt ze een prima idee. Voor 20 pond mogen we hier slapen en krijgen we ook nog ontbijt.
De volgende ochtend pakken we ons boeltje weer. We zeggen Margaret en Stuart gedag en verlaten het hoogste punt van Essex, richting Londen. We hebben hier geen goede kaart en de navigatie brengt ons ( nog ) niet naar een adres. Gewoon vragen helpt ook. Onderweg stoppen we regelmatig om drinken of een ijsje te kopen. Om 15.30u zijn we op de plaats van bestemming. Het is een kleine kamer, maar voor die prijs ( € 35/n) mogen we niet klagen.
Na een rustpauze, douche en wat drinken gaan we naar het centrum. We zitten wel een uur in de bus voordat we eindelijk bij Trafalgarsquare zijn. We kijken hier een rond en lopen langs Downingstreet naar de Big Ben. Morgen meer, nu eerst iets eten en drinken. Het eerste wat we tegenkomen is een Mac...
Vandaag is het veel te heet om in een stad rond te sjouwen. Toch doen we het, wan twe zijn hier maar 2 dagen. Met bus en metro reizen we o.a. naar de Tower bridge en de Tower. De rij voor de Tower gaat redelijkk snel. Binnen is het ook superdruk en af en toe wordt iemand niet goed van de warmte. We hebben alles bekeken en gaan daarna via de oevers van de Theems richting st. Pauls. Hier staat ook een rij en de entreeprijzen zijn niet mals. Alleen de buitenkant dit keer;). Ook al nemen we vaak pauze voor een drankje of ijsje, het blijft warm. Vanavond proberen we nog een bezoek te brengen aan de Londen eye ( reuzenrad). Voor morgen staan British museum en de Dungeon op het programma.
Overmorgen gaan we weer fietsen. Hopelijk is het dan minder warm. We rijden dan via Windsor richting Reading en dan Stonehenge. Hopelijk dan ook foto's.

• 17 Juli 2013 - 19:13

Caren:

Hey Petra en Alexander,

Hier in Frankrijk genieten we van jullie fietsavontuur. Mijn jongens hebben groot respect voor Alexander. Ik voor jullie beide ! Londen wat een fantastische stad, morgen gaan wij naar lyon. Het is geen Londen, maar na bijna twee weken in de bergen van Frankrijk juicht mij een dagje stad ook wel toe. Windsor castle is zeker de moeite van een bezoek waard, hopelijk hebben jullie daar tijd voor ! Nog een goede reis toegewenst

Groetjes Caren en de rest van de familie

• 17 Juli 2013 - 19:20

Margreet:

Hi Petra & Alexander,

weer een hele belevenis; in Londen valt natuurlijk ontzettend veel te zien. Hopelijk lukt het vanavond een kijkje van bovenaf te nemen in the Eye. Wat ik in de hitte wel deed is een plekje in een park- Hydepark of Kensingtongardens-, zoeken en daar picknicken,destoeltjes staan al klaar-)) het zijn oases van rust midden in de hectiek en hitte van Londen, maar daar zullen julliel je de tijd wel niet voor gunnen. Al door Carnabystreet gelopen? Door boven de grond te blijven zie je ook erg veel, maar de dubbeldekkers zijn aanlokkelijk en de metro gaat stukken sneller.
    Slaap lekker en rust maar goed uit om naar al het moois te fietsen wat nog op het programma staat.
    Bye, 'see'you later.

Margreet

• 17 Juli 2013 - 19:42

Jenny:

Het wassen beelden museum is ook een aanrader Petra! Veel groter dan in A'dam. en met een fijne griezelkelder. Een vaartochtje over de Theems met dit warme weer ook! Maar Londen is sowieso leuk....
    Have good time!

• 17 Juli 2013 - 19:47

Itty:

Hallo Petra en Alexander,

Leuk om zo te lezen hoe het fietsen in Engeland gaat.
    Het verhaaltje van de B&B is precies hoe Engelsen reageren. Heel behulpzaam.
    Succes met de volgende etappes in de warmte.

Groetjes,
    Ludo en Itty

• 17 Juli 2013 - 22:39

Maartje:

hai

nu echt op reis begrijp ik en dan ook nog links. Blijf het volhouden dat links,wij vergaten het soms !
    He ,ja die temperatuur. Jullie hadden je vast voorbereid op wat minder tropische temperaturen.Voordeel nu is dat je veel ijsjes mag eten tochJa je ritme aanpassen lijkt me lastig ,want je wilt je einddoel halen!
    Dirk heeft het ook warm in Wenen!

leuk om jullie te volgen,ben al benieuwd naar het volgende verhaal.
    liefs uit Roden

• 17 Juli 2013 - 23:23

Wina:

Mooi, jullie verhaal. Klinkt allemaal erg goed. Echt een hele onderneming weer om dit te doen. Wens jullie nog hele fijne weken, wij vertrekken mogen naar de Griekse eilanden, kunnen jullie dan vast nog wel volgen, maar weet niet of we nog kunnen reageren. We hebben alleen onze smartphones.

Groet,

Wina.

• 18 Juli 2013 - 15:47

Henk En Tonny:

We zien dat Londen halen een hele belevenis was nu het zo warm is. Dus maar veel koud drinken en veel ijsjes eten. We zijn net van de camping terug dus kunnen we nu pas reageren. We hopen dat jullie alles zien wat jullie willen en genieten van jullie verhalen.
    Groetjes,

O(pa) en o(ma)

• 18 Juli 2013 - 20:36

Ria En Leo:

Aan door zetten hebben jullie geen gebrek .en kilometers maken ook niet ik heb het al warm achter de computer.Maar wees maar blij dat het niet regent jullie lijken wel japanners ,maar je wilt een hoop zien .
    heel veel pret en tot de volgende keer.