Castellane - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van petra bos - WaarBenJij.nu Castellane - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van petra bos - WaarBenJij.nu

Castellane

Blijf op de hoogte en volg petra

23 Juli 2015 | Frankrijk, Castellane

De eerste week in het zuiden zit er alweer op. Na een paar prachtige dagen is er nu elke middag onweer. Soms met een paar druppels, maar soms komt het met bakken uit de hemel.
We hebben al enkele oriënterende activiteiten ondernomen. We zijn begonnen met een wandeling naar een kerkje boven et dorpje Castellane. Hier krijg je een mooi uitzicht over het dorp en de omgeving. Ook hebben we al een fietstochtje gedaan. Alexander heeft duidelijk meer sprinterskwaliteiten, terwijl ik meer de stayer ben. Ook met de auto hebben een tocht gemaakt langs zowel de noord als de zuidkant van de Verdon. Het zijn allemaal smalle, bochtige weggetjes. Niet mijn favoriet, maar als je iets wil zien moet je wel. Mooie uitzichten, leuke dorpjes, zwemmen in een prachtig meer, gieren dichtbij waren een geweldige beloning voor deze autorit.
Gisteren hebben we genoten van het wielercircus rond de Tour de France. De rijders kwamen door ons dorp, dus dat moet j dan gaan zien. Helaas hebben jullie ons niet kunnen zien op TV. Van de reclamekaravaan kregen we een lading petjes, tasjes, sleutelhangers, cakejes, worstjes, magneten en veel ongedefinieerde zaken. We hadden een prima plekje langs het parcours, dus ook de renners konden we goed zien. Leuk om eens mee te maken.
Vandaag hebben we een langere wandeling gemaakt. Eerst weer langs die bergweggetjes naar het beginpunt. Dit liet zich niet eenvoudig vinden, maar we zijn doorzetters. Het was een route omhoog door het bos. Toen we eindelijk op een vlakker stuk kwamen, bleek de lucht alweer erg donker en dreigend. Onweer komt elke dag vroeger. We hebben snel gelunched, niet gezocht naar het mooie uitkijkpunt en weer naar beneden. Dit gaat een stuk sneller met gerommel van onweer boven je. Vermoeid maar voldaan zijn we terug op de camping.
Morgen gaan we op zoek naar wateractiviteiten. Dat moet lukken met de recente regenval. Er is hier nog genoeg te doen, dus we vermaken ons nog wel 1.5 weken.

• 23 Juli 2015 - 18:36

Hermy & Wim:

Ja, ja Castellane: toch wel één van de mooiere plekken in La Douce France.
    Zeker als de tour er ook nog langs komt. Kun je nog steeds Bungee-jumpen vanaf de brug over de Gorge? Was toch wel een enorme hoogte. Geniet van alles. Liefs van Hermy en Wim.

• 23 Juli 2015 - 18:46

Marit:

Klinkt allemaal weer erg leuk, behalve te veel regen, natuurlijk. Alhoewel een flinke onweersbui soms ook leuk kan zijn. Geniet lekker van jullie vakantie! Groetjes Marit

• 23 Juli 2015 - 20:11

Henk En Tonny:

Hallo Petra en Alexander,
    Ja dat onweer is wel een spelbreker. Tot zondag geven ze die nog steeds op. Maar volgens de weerman zijn de ergste nu geweest. nog veel plezier verder. En om te raften moet je echt veel water hebben anders wordt het gewoon met de kano.
    (o)pa en (o)ma

• 24 Juli 2015 - 16:25

Ria Leo.:

Hallo Petra en Alexander .fijn dat het goed gaat met jullie ,maar pas op met het onweer .
    Nog heel veel plezier ,en nog veel mooi weer .

• 26 Juli 2015 - 12:52

Gerrit:

Hoi Petra en Alexander,

Leuk verslag! Prachtig gebied. We zijn er in 1997 en 2002 geweest. Ik volg elke dag de tour maar heb jullie inderdaad niet gezien. Wat een feest! In 1996 stond ik in de Pyreneeën te zien hoe Riis ( met doping!!) Indurain uit de trui reed.
    Nog steeds regenachtig? Heel veel plezier en veel genieten!

Groet Marianne en Gerrit

• 29 Juli 2015 - 12:17

Hellen:

Hoi Petra,

Fijn dat jullie zo genieten. En regen…ach, hier hebben we niets anders. Zonder onweer dat dan weer wel ;) !
    Veel plezier nog.

Groetjes Hellen