van Provence naar Vogezen - Reisverslag uit Xonrupt-Longemer, Frankrijk van petra bos - WaarBenJij.nu van Provence naar Vogezen - Reisverslag uit Xonrupt-Longemer, Frankrijk van petra bos - WaarBenJij.nu

van Provence naar Vogezen

Blijf op de hoogte en volg petra

06 Augustus 2015 | Frankrijk, Xonrupt-Longemer

De afgelopen week zijn we veel onderweg geweest.
We hebben het Blanc Martelpad gelopen langs de Gorges de Verdon. Het werd gelukkig gen mateling. Integendeel. Het was een mooie route van 15 km onder in de kloof. Het was wel zwaar, maar dat vooral door de warmte en de duur. Het pad liep, op 2 pukkels van 100m na, redelijk vlak. Er waren mooi uitzichten door de kloof, een leuk stuk met allemaal ladders, en 2 donkere tunnels. Superleuk. De terugweg hebben we gelift, want een bus kwam pas na 4uur wachten. Gelukkig maar 10 min staan liften voor we opgepikt werden.
We zijn ook een dag naar Monaco geweest. Of eigenlijk een paar uurtjes. Mooie boten en natuurlijk ook vette auto's. e hebben heel suf een ritje gemaakt met het toeristentreintje. Alle highlight s even laten passeren.Op de terugweg langs Entervaux. Dit is een middeleeuws stadje met een fort. Wel nog bewoond, maar in oude stijl bewaard. Helaas was het regenachtig,dus we hebben een snelle wandling door het dorpje en fort gemaakt.
De dagen erna hebben we vooral geluierd en gezwommen. lekker.
Dinsdag zijn we met de terugweg begonnen. Van Castellane zijn we naar Xonrupt-Longemer gereden. Het eerste deel van de route hebben we eigenwijs de Tomtom iet gevolgd. Herdoor waren de wegen een stukje breder. Helaas was het laatste stuk weer mis. De toeristische routes zijn vast mooi, maar als ik rij zie ik niets. Helemaal als het regenachtig is en je door de lage bewolking rijdt.
We zitten nu op een super simpele en goedkope camping aan het meer Longemer.We zijn omringd door de bergen en het uitzicht is prachtig. De planning was hier een dag of 5 te blijven. De weersverwachting lijkt slecht, dus misschien keren we eerder naar huis.
wifi is hier niet super, dus volgen de foto's later

• 06 Augustus 2015 - 15:05

Wina:

Mooi dat je ook in Frankrijk weer zulke mooie dingen ontdekt en doet. Wij zijn sinds gisteren weer thuis en je hebt lekkere bramen in de tuin!!!!

Tot volgende week!!

• 06 Augustus 2015 - 15:41

Henk En Tonny:

Hallo Petra en Alexander,

Jullie zijn inderdaad en stuk dichter bij huis gekomen. We hebben een paar jaar geleden ook in die omgeving gekampeerd in het voorjaar. Er lag toen hier en daar nog sneeuw. Volgens mij valt het weer wel mee de komende dag. Heel warm zelfs. Maar ja dan komen er ook weer onweersbuien. morgen zelfs 34 graden. Daarna rond de 24 graden. Nog veel plezier van ons.