Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van petra bos - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van petra bos - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: petralexander

Blijf op de hoogte en volg petra

25 Juli 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,
Daar zijn we dan in Azie. Na een lange vlucht, met zeer weinig slaap, zijn we veilig geland in KL. Direct na aankomst moesten we aan de slag, met bus en 2 treinen naar het hotel. Wat is dat warm en zwaar met die rugzak. We moeten er echt even aan wennen. De eerste dag hebben we niet veel gedaan. Eerst in 1 van die hypermoderne winkelcentra een telefoon en 2 simkaarten gekocht. Als we elkaar kwijtraken kunnen we elkaar bellen :) 's Middags hebben we een vogelpark bezocht. De eerste avond hebben we "veilig" gegeten in het grote warenhuis, friet met biefstuk/kip. Geen buikpijn gehad, dus dat ging goed. Na een lange nacht zijn we helemaal klaar om KL te ontdekken. Net als in vele andere grote steden, is er ook hier een Hop on/off bus. Deze gaat langs alle belangrijke attracties, dus waarom moeilijk doen? Helaas blijkt de betrouwbaarheid van deze bus niet heel groot, want we hebben vandaag in totaal ook 2 u bij de haltes gewacht, maar ook heel veel gezien. De Petronas tower konden we niet op, maar wel een andere, hogere toren waardoor we een prachtig uitzicht hadden over de hele stad. De stad is heel modern. Er is erg weinig oud, authetiek of koloniaal materiaal over. Er zijn erg veel kantoren, banken etc. Daartussen ook verbazingwekkend veel groen. De mensen zijn erg vriendelijk. Er is ook erg weinig armoede zichtbaar. Ondanks het feit dan de stad erg schoon lijkt hebben wel al verschillende keren ratten gezien!!
Morgen gaan we in Chinatown een wandeling doen uit de Lonely Planet. Vandaag hebben we daar al heerlijk gegeten voor zeer weinig, dus daar gaan we nog wat langer kijken. Morgenmiddag gaan we met de trein naar de grootste Hindoetempel in een grot in de buurt. 's Avonds komen hier duizenden vleermuizen uit. We willen net zulke mooie foto's als Wim!!
Wordt vervolgd. Groetjes P en A

• 25 Juli 2011 - 13:50

Tonny En Henk:

Hallo Petra en Alexander,

Je mailde dat je gesmst had. Die hebben we niet ontvangen. Ik heb nu naar je nieuwe nummer gesmst en hoop dat je die wel gehad hebt. Het landnummer is +60. Ja 34 graden is wel wat anders dan de 14 die wij gisteren hadden. Nog veel plezier hoor.
    Groetjes,
    (o)pa en o(ma)

• 25 Juli 2011 - 15:05

Monique De Jong:

super de kop is er af...wat al een verhaal en je moet nog bijna 6 week.
    toppers geniet en tot gauw. het weer is hier drama dus zulke mooie nacht foto's kan ik niet maken.
    en alex brbrb die leguaan. kus van hier

• 25 Juli 2011 - 17:37

Wim & Hermy:

Ja, ja Alexander: zulke beestjes en brommertjes wou je hier ook wel hebben. Of.....

Petra: jou daag ik uit om de vleermuizen nog mooier op de foto te zetten:)

Hoe dan ook, de start is prachtig en veelbelovend.

Liefs, ons

• 25 Juli 2011 - 17:43

Ria En Leo:

Hallo Petra en Alexander .de reis nu echt begonnen .
    we hebben de fotos bekeken en je verhaal gelezen,het is wel een heel avontuur . al die scooters doen me wel een beetje aan onze reis denken ,
    geniet er maar van en blijf opletten .
    we kijken nu al uit naar je volgende verhaal groetjes van ons.

• 25 Juli 2011 - 19:04

Ruben En Wina:

Vanuit een hotelletje boven Bordeaux lezen wij jullie eerste belevenissen. Leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Wij hopen morgen Bordeaux te bereiken.

Liefs;

Wina, Iris en Ruben

• 25 Juli 2011 - 19:05

Wina:

We hopen Spanje te bereiken morgen.

• 25 Juli 2011 - 19:26

Marianne En Gerrit:

Dat ziet er goed uit,nog wel even wennen maar daar hebben jullie dan ook nog 39 dagen voor te gaan.De foto"s spreken voor zich.Heel veel plezier samen.Marianne.

• 25 Juli 2011 - 19:41

Maartje:

Oh alexander wat een mooi dier op jouw schouder!

• 26 Juli 2011 - 08:45

Arnold Van Der Tang:

Wat een veelbelovende start! Jaloers? Nogal! Zuur herfstweer hier dus geniet er daar goed van. Maar zo te zien en te lezen, lukt dat goed. Wat eten jullie daar? die foto van jullie diner doet me denken aan de "spaghetti" uit de Griezels van Roald Dahl: wurmenprut!!! ;-)

• 27 Juli 2011 - 08:04

Aly En Elibert:

Wij sluiten ons aan bij alle reacties die jullie al hebben gekregen, het ziet er werkelijk fantastisch uit.
    Ondertussen hebben jullie vast al weer heel wat gezien.
    Hier in Waterland is alles rustig, je huis staat er nog en binnen is alles o.k.
    Even tussen 2 haakjes, laten jullie die ratten wel daar,lijkt me echt heel eng, maar ik ben ook wel een hele bangerik.
    Nogmaals heel veel plezier , geniet ervan. Groetjes Aly en Elibert

• 27 Juli 2011 - 17:38

Ludo En Itty:

Hallo Petra en Alexander,

Wat een uitgebreid verslag al!Geweldig, dan kunnen we jullie goed volgen. Wat een mooi beest Alexander.
    Heel stoer zo op je schouder.
    We kijken uit naar jullie volgende verslag.

Groetjes,
    Ludo en Itty

• 27 Juli 2011 - 18:27

Alexandra En Erwin:

Hoi globetrotters! Wow, wat een verhaal hebben jullie al en in zo'n korte tijd! Met zo'n vaart kunnen jullie met 2 weken terug zijn, haha. Nou, heel veel plezier en probeer toch wat te acclimatiseren! Groetjes, Alexandra en Erwin