Start - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van petra bos - WaarBenJij.nu Start - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van petra bos - WaarBenJij.nu

Start

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

16 Juli 2019 | Sri Lanka, Colombo

Het was de bedoeling om het ene jaar een verre reis te maken, het volgende jaar weer een mooie plek in Europa. Doordat Alexander zijn havo4 2x heeft moeten doen, klopte mijn planning niet meer. Er vanuit gaande dat Alexander na zijn examen lekker zelf of met vrienden op reis gaat ( als hij dat wil natuurlijk), wordt dit onze laatste grote reis samen. Dan willen we ook afsluiten met een spetterende reis. Na wat onderzoek zijn we uitgekomen bij Sri Lanka. Veel natuur, maar ook cultuur. Lekker warm, maar genoeg zee om ook af te koelen.
Ter inspiratie van een route is internet afgespeurd en de tickets zijn ver vooruit gekocht. Doordat er een wijziging is van de vertrektijden ( dat was juist de reden van aanschaf van deze tickets, gr) krijg ik een mailtje. Tot mijn grote schrik zie ik een grote fout in de naam op het ticket. Na veel gedoe, en natuurlijk bijbetalen, is dat gecorrigeerd. Niet veel later zijn er de aanslagen in hotels in Colombo en kerken elders in het land. Door code geel kun je wel reizen, maar dan ben je onverzekerd. Niet erg fijn. Gelukkig is het veiligheidsniveau recent weer terug naar het oude niveau. We kunnen echt op reis!
Het plan is om ongeveer 3.5 weken zelfstandig te reizen mbv openbaar vervoer. Er zijn enkele treinen, enorm veel bussen. Het is maar een klein (ei-)land, zo groot als Nederland en België samen. Erg lang ben je dus nooit onderweg. Volgens mijn reisschema maken we een 8, te beginnen in Colombo en via de zuidkust een rondje naar Ella. Dan de trein naar Kandy voor een rondje in te midden van het eiland. We gaan niet helemaal naar het noorden,want willen het wel een beetje rustig aan doen. Liefst blijven we 2 of 3 nachten op elke plek.
We houden jullie op de hoogte.

• 16 Juli 2019 - 08:59

Hellen:

Lieve Petra (en Alexander),

Geniet van deze laatste grote reis samen. Ik ben weer heel benieuwd naar jullie reisverhalen en volg jullie dan ook weer op de voet vanuit Nederland.

Veel plezier.

Groet, Hellen

• 16 Juli 2019 - 09:30

Marit:

We hopen dat jullie een schitterende reis zullen hebben, en uh... handig voor ons, want wij zijn ook van plan om naar de Malediven te gaan. Dus kunnen we jullie van alles vragen, als ervaringsdeskundigen.

• 16 Juli 2019 - 12:28

Gerrit:

Hoi Petra en Alex.

Een hele fijne reis gewenst. Dit keer volg ik met nog meer belangstelling omdat ik op 26 augustus ook naar Sri Lanka afreis.
    Ook groeten van Marianne.

• 16 Juli 2019 - 13:07

Henk En Tonny:

Hoi Petra en Alexander,
    We willen jullie nogmaals een fijne vakantie toewensen en we houden contact.
    Groetjes,
    (o)pa en (o)ma

• 16 Juli 2019 - 14:20

Ludo En Itty:

Hallo Petra en Alexander,
    Weer een geweldige reis voor de boeg. Geniet van jullie laatste reis samen. We zijn reuze benieuwd naar jullie belevenissen.
    Groetjes, Ludo en Itty

• 17 Juli 2019 - 19:04

Bernadette:

Hallo Petra en Alexander,
    Alhoewel het begin erg vermoeiend was, zal het vast weer een onvergetelijke reis worden.
    Heel veel plezier gewenst!
    Ik kijk uit naar jullie reisverslag en jullie belevenissen!
    Groetjes